۱۳۸۷ تیر ۸, شنبه

می کشیم و افتخار می کنیم !

می کشیم و افتخار می کنیم !


 



 


بعد از بسته شدم روزنامه تهران امروز و بیکار شدن تعداد زیای از شاغلین در این روزنامه ، امید توشه ، خبرنگار گروه اجتماعی تهران امروز در مطلبی در وبلاگش (یادداشت های بی مخاطب ) به انتقاد از مسئولان و نویسندگان ویژه نامه تهران امروز پرداخت که افرادی هستند غیر از تحریریه اصلی روزنامه . انتقادی که به عقیده بسیاری از اعضای تحریریه اصلی روزنامه تهران امروز درست بود . اما گویا دوستانی که در تحریریه ویژه نامه مشغول به فعالیت بودند ، در مقابل این انتقاد تاب نیاورده و اظهار نظر کردند. البته نام این دوست نسبتا" عزیز که مدعی کار در ویژه نامه است برای بسیاری از ما ناشناس بود ، اما . . .


جواب اسـمـــاعیـــــل ســلـطنــــت پـــــــور به امید توشه :


سلام همکار گرامی اتفاقی اومدم اینجا از اینکه روزنامتون توقیف شد متاسفم شما هم بی انصافی نکنید که این تیم کیا بودن و نمیشناختیم و تا حالا اسمشون و به اسم روزنامه نگار ندیده بودیم که شاید شما نشناسید من یکی از هموناییم که تو ویژه نامه مطلب داشتم بقیه بچه ها هم همه حرفه ای بودن نه تو تهران امروز تو بقیه جاها. نکنه شما فقط تهران امروزی هارو روزنامه نگار میدونید؟! درضمن دو نکته بگم تا خیالت راحت باشه1- اگه ویژه نامه خوب در نیومده بود توقیف نمی شد شما باید بدونید وقتی یه روزنامه توقیف میشه که حسابی از دستش شاکی شده باشن یه بار دیگه بخون ببین انتقاد ی ترین ویژه نامه هست یا نیست؟ 2- شک نداشته باش که انتشار اون مطالب با هماهنگی بالا سریاتون بوده بنابراین خیال نکنید یه عده اوومدن مطلب دادن هیچ کس نخوند ببینه چی نوشتن و بعد هم عذرخواهی کنن که بابا اینجا جوونن!


ابراز تاسف جناب آقای سلطنت پور برای جماعتی که با تلاش ایشان و هم قطارانشان از کار بی کار شده اند در نوع خود بی نظیر است . به خصوص که ایشان توقیف ویژه نامه را به عنوان یکی از دلایل اصلی خوب بودن ویژه نامه معرفی کردند و این ویژه نامه را انتقادی ترین ویژه نامه می دانند . اما یک نکته نه چندان جالب در کامنت جناب سلطنت پور هست مبنی بر این که (((شک نداشته باش که انتشار اون مطالب با هماهنگی بالا سریاتون بوده بنابراین خیال نکنید یه عده اوومدن مطلب دادن هیچ کس نخوند ببینه چی نوشتن و بعد هم عذرخواهی کنن که بابا اینجا جوونن!))). موضوعی که واقعا" جالب به نظر می رسه و باید جوابی برایش پیدا کرد .


ایشان همچنین در قسمتی از مطلبشان در باره تعطیل شدن روزنامه تهران امروز، چنین اظهار نظر فرموده اند !!!!!(من شخصا به جز نگرانی از بابت بیکار شدن تعدادی از همکارا هیچ عرق و علاقه ای به تهران امروز نداشتم و ندارم و اصلا هم این روزنامه رو پیگیری نمی کردم و هیچ وقت هم فکرشو نمیکردم.)


 

۸ نظر:

حسین اکبری نودهی گفت...

بسم رب الحسین
( این الطالب بدم المقتول بکربلا )
اللهم عجل لولیک الفرج
--------------------------
سلام و عرض ادب به محضر شریف شما
امیدوارم همواره فقط در راه ترویج اندیشه های ناب گام برداشته
و در این مسیر ؛ موفق و پاینده باشید .
-----------------------------------------------------
چند نکته قابل تأمل :
زنگ تفریح دنیا ؛ گذرا می باشد . زنگ بعد ؛ حساب داریم !!
در طوفان حوادث ؛ با خدا بودن کارگشاست نه (ناخدا بودن)
امروز اولین روز از باقیمانده عمر ماست ...
"حرف خوب زدن" مهم تر است از( خوب حرف زدن)
با هر نفس ؛ یک گام به لحظه مرگ نزدیکتر می شویم !!
هرگز" امید"راازکسی سلب نکن ؛ شاید این تنهاچیزی است که دارد
قاضی روز جزا ؛ خود ؛ شاهد اعمال ماست .
--------------------------------------------------------
و یک نکته ی دیگر :
( فاطمیه وعاشورا محصول به فراموشی سپردن غدیر خم می باشند . )
اگر غدیر خم ....
ای کاش غدیر خم.....
----------------------------------------------------------
به کلبه فرهنگی ام بیائید
و با نظرات ارزشمندتان راهگشایم باشید .
www.nodehaki.blogfa.com
یاعلی ... و همواره با علی
بدرود تا درودی دیگر
--------------------------------------------

ش گفت...

این کامنت را در وبلاگ امید توشه نوشتم. اینجا هم می آورمش:

متاسفم از توقیف تهران امروز. هم به خاطر خبرنگارانش و هم به خاطر نفس آزادی بیان و هم به خاطر چیزهای دیگر.
ولی، یک مورد مهم: شما خبرنگاران، برادرید. همه یک گروه اید. اینطور به جان هم بیفتید و تقصیر را سر یکدیگر بیندازید و به هم تندی کنید و یکدیگر را غیر حرفه ای بخوانید و به هم ناسزا بگویید، بسیار بیشتر از توقیف تهران امروز دردآور است.
می دانم شرایط زندگی سخت است و از دست دادن شغل، فشار روحی و استرس و خشم می آورد. ولی بدانید که اگر شما پشت هم را نداشته باشید، اینطور به همکار و برادرتان تهمت غیر حرفه ای بودن یا ناسزای ناروا بزنید (هر دو طرف)، کس دیگری نمی آید به انجمن صنفی شما قدرت هدیه کند.
شما برادرید. پشت هم را داشته باشید. حرفه ای. حتی در سختی ها.

زهرا باقری شاد گفت...

آقای نعمتی نه تنها ما که هیچ کس این افراد را با این شیوه ای که درپیش گرفتند حرفه ای نمی داند. اینکه جای بحث ندارد. به هر حال صحبت های این آقای سلطنت پور آن طوری که شما از وبلاگشان نقل قول کرده اید کاملا گویای غیرحرفه ای بودن است چرا که وقتی فردی به روزنامه ای احساس تعلق خاطر ندارد با نوشتن در آن خودش را مسخره کرده است..

امید توشه گفت...

از تحلیل جالبت، ممنون. راستی آقایی که نوشتی در ویژه نامه فقط یک ستون داشتی یا ادعا نکن اگر هم ادعا می کنی ایش بایست. عقب نشینی بدی داشتی، شاید هم این نوعی عذرخواهی باشه. البته شاید، خودتون زبون دارین و البته قلم!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

تا انتـــها گفت...

سرکار خانم باقری شاد فوق حرفه ای! و جناب توشه عزیز اینجانب هیچ نیازی به اثبات خود برای شما نداشته و ندارم کسانی که بنده را بشناسند میشناسند و کسانی هم که نمیشناسند همان نشناسند بهتر اما در رابطه با کامنت خانم باقری بنده اکنون هم میگویم احساس تعلق به روزنامه ای که متعلق به من نبوده ندارم چون عضو تحریریه آن نبوده ام همچنان که به بسیاری دیگر از روزنامه ها احساس تعلق ندارم البته بنده عرض کردم به روزنامه احساس تعلق ندارم نه ویژه نامه آن ضمنا این برادر عزیز مطالب وبلاگ من رو گزینشی انتخاب کرده اند!

اما شما جناب توشه بنده دلیلی نمیبینم بخواهم از شما عذرخواهی کنم این شما و دوستانتان هستید که به خاطر فحاشی هتاکی و اظهار نظر بدون اطلاع دقیق باید عذر خواهی کنید بنده هم زهر توقیف را چشیده ام و هم به کرات درد فیلتر را کشیده ام اما هیچ وقت به خاطر بیکار شدن چند روزه کسی را مورد اهانت قرار نمیدهم ضمنا اگر حرمت دوستان و همکاران خوبم در تهران امروز نبود قطعا مطالب را به نحو دیگری مطرح میکردم تا دوستان فوق حرفه ای تان دیگران را تخطئه نکنند به آن دوستی هم که از درد بیکاری شروع به فحاشی کرده عرض میکنم گویا توقیف تهران امروز مساوی پایان کار او در مطبوعات ست؟! چون تا جایی که بنده اطلاع دارم همه روزنامه نگاران خوب و کارکشته این روزنامه حتی یک روز بعد از توقیف هم بیکار نمانده اند معلوم نیست این دوست عزیز با چه کسی فامیل بوده که سر از روزنامه درآورده و الان هم با توقیف باید به همان شغل سابق خود برگردد و از این بابت سخت مشوش است!

d.maleki گفت...

با سلام مطلب بجائي است،وبلاگ خوبي هم داريد،خوشحال مي شوم به من هم سري بزنيد.

بیطرف گفت...

سلام... وبلاگ تهران امروز برای نقد و نظر همکاران مطبوعاتی بویژه تحریریه روزنامه فعال شد ... سری بزنید نظرات دیگران را بخوانید و نظر خود را هم ارائه کنید...
www.tehranemruz.blogfa.com

ملکی گفت...

سلام

به من هم سر بزن

نامه ام به وزیر ارشاد را بخوان

بدرود