۱۳۸۷ خرداد ۳۱, جمعه

جندالله آزادي سربازان نيروي انتظامي را مشروط کرد

 


 


 جندالله  آزادي سربازان نيروي انتظامي را مشروط کرد


 


 


 


تلويزيون العربيه گزارش داد كه گروه تروريستي موسوم به «جندالله» كه چند تن از اعضاي نيروي انتظامي ايران را گروگان گرفته، اعلام كرده است در صورت آزاد نشدن افرادش كه در زندان به سر مي برند، آن‌ها را خواهد كشت.


این شبکه تلويزيون عرب زبان روز پنج‌شنبه اقدام به پخش تصاويري ويدئويي از جندالله کرد که در آن گروگان‌ها كه چند تن از آن‌ها گريه مي‌كردند، در كنار مردان مسلح نقابدار قرار داشتند.


براساس گزارش رويتر، اين گروه تروريستي، جمعه 7تيرماه‌ را به عنوان آخرين فرصت تهران براي برآورده كردن خواسته‌هاي‌شان از جمله آزاد كردن اعضاي دربند اين گروه تعيين كرده است.


العربيه همچنین اعلام كرد كه اگر اين درخواست‌ها برآورده نشود اين گروه اعدام گروگان‌ها را آغاز مي‌كند.


خبرگزاري فرانسه نيز با اشاره به گزارش العربيه گزارش داد که در اين تصوير ويدئويي كه بدون صدا پخش شد افرادي با لباس نظامي در حالي نشان داده شد كه زانو زده بود و به نظر مي‌رسيد مردان نقاب پوشي كه ايستاده بودند، آن‌ها را تهديد مي‌كردند.


بر این اساس جندالله ضمن درخواست براي آزادي اعضاي زنداني‌اش خواستار محاكمه يك قاضي بركنار شده در «دادگاهي منصف» شد، و در اين باره توضيح بيش‌تري نداد.


اما این درحالیست که این گروه تروریستی جندالله روز چهار شنبه و پیش از گزارش فوق از العربیه دو تن از مأموران گروگان گرفته شده را به شهادت رسانده بود .


در حالي كه جلال سياح ، معاون امنيتي استانداري سيستان‌وبلوچستان از سلامت كامل شانزده گروگان ايراني در دست تروريست‌ها خبر داده بود و حتی از استقرار آنان در منطقه «پنج‌گور» بلوچستان پاكستان خبر داده بود، خبری مبنی بر تيرباران دو رزمنده غيور «ناجا» در بامداد سه‌شنبه روی پایگاه خبری تابناک گذاشته شد .


افراد گروه جندالله پنجشنبه شب هفته گذشته با حمله به یک پاسگاه انتظامی در شهرستان سراوان در استان سیستان و بلوچستان در نزدیکی مرز پاکستان، شانزده مأمور انتظامی را به گروگان گرفتند و بعداً اعلام کردند که آنها را به پاکستان انتقال داده اند.


 


 

هیچ نظری موجود نیست: