۱۳۸۷ خرداد ۲۶, یکشنبه

ريگي در تیررس

ريگي در تیررس


 


 


 


عبدالحميد ريگي، برادر شرور معروف استان سيستان و بلوچستان، عبدالمالك ريگي صبح روز گذشته از سوي مقام‌هاي كويته پاكستان تحويل ايراني‌ها شد تا مسوولان ايراني پس از تلاش و پيگيري چندين ماهه يك گام به دستگيري ريگي نزديك‌تر شوند.


سردار اشتري، رئيس اطلاعات و امنيت نيروي انتظامي كشور ديروز با اعلام اين خبر گفت: با تلاش و پيگيري وزارت امور خارجه، وزارت كشور و نيروي انتظامي، عبد‌الحميد ريگي، برادر عبدالمالك ريگي، شرور معروف صبح ديروز از سوي مقام‌هاي امنيتي كشور پاكستان، تحويل كميته مشترك وزارت امور خارجه، وزارت كشور و نيروي انتظامي شد. وي با تاكيد بر اينكه عبدالحميد ريگي از يكسال گذشته در اختيار مقامات پاكستاني بود، تصريح كرد كه در همين رابطه و طي مذاكراتي كه وزارت امور خارجه با مقامات پاكستاني داشت، صبح ديروز وي به ايران تحويل داده شد. به گفته سردار اشتري، عبدالحميد ريگي جهت انجام تحقيقات و بررسي پرونده هم اكنون در اختيار معاونت امنيتي وزارت كشور است. وزارت كشور حدود دو هفته پيش از دستگيري برادر عبدالمالك ريگي و پنج نفر ديگر از اعضاي گروه جندالله در پاكستان خبر داده بود كه به زودي تحويل ايران خواهند شد. عبد‌الحميد ريگي، برادر عبدالمالك ريگي مسوول حادثه تاسوكي در سال 2006 شناخته مي‌شود كه طي آن دست كم 21نفر، از جمله مسوولان حراست فرمانداري و امور آب زاهدان و يكي از روحانيون دفتر نماينده ولي فقيه در استان سيستان و بلوچستان جان باختند. به گفته يك مقام آگاه، ريگي كه طي سال گذشته در زندان كويته مركز ايالت بلوچستان پاكستان زنداني بود به همراه ‏15‏ نفر ديگر تلاش داشتند با ارائه مدارك جعلي، خود را از اتباع پاكستان معرفي كنند اما با تلاش سفارت ايران در اسلام آباد، وزارت اطلاعات و وزارت امور خارجه به ايران تحويل داده شد‏.‏ اين مقام آگاه افزود‏:‏ قرار بود وكلاي عبدالحميد ريگي صبح امروز (دیروز) لايحه فرجام خواهي خود را به دادگاه عالي كويته و با هدف ممانعت از تحويل وي به ايران ارائه دهند اما قبل از آغاز به كار دادگاه، ريگي به خاك كشورمان انتقال داده شد‏.‏


 



 


اما اين درحالي است كه پنجشنبه شب افراد مسلح ناشناس با حمله به يك پاسگاه انتظامي در بخش سراوان در استان سيستان و بلوچستان در نزديكي مرز پاكستان، 16 مامور انتظامي ايران را گروگان گرفتند كه رئيس پليس اطلاعات و امنيت در اين باره نيز اعلام كرد بر اساس اطلاعات اوليه مشخص شده است كه عوامل گروهك تروريستي جندالله به سركردگي عبدالمالك ريگي با حمله به يك گروه گشت زني پليس در منطقه سراوان اقدام به ربودن تعداد 16 تن از پرسنل نيروي انتظامي كردند.به گفته اشتري گروگانگيران، گروگان‌هاي خود را به خاك پاكستان منتقل كرده‌اند و پليس و وزارت امور خارجه از طريق سفارت پاكستان در تهران در حال پيگيري موضوع هستند و مذاكرات براي آزادي گروگان‌ها با مقامات پاكستاني آغاز شده است.


 



 


همچنين يك منبع دولتي پاكستان در گفت وگو با خبرگزاري فرانسه با بيان اينكه «دولت اين كشور روز جمعه جست و جو براي يافتن اين افراد را آغاز كرده است»، تصريح كرد: در پي درخواست ايران «ما نيروهاي امنيت مرزي را آگاه كرده‌ايم و از آنها خواسته‌ايم به جست‌وجو در مناطق مظنون در كنار مرز ايران بپردازند».همچنين حسينعلي شهرياري نماينده مردم زاهدان در خانه ملت نيز درباره گروگان‌گيري ماموران نيروي انتظامي، با بيان اينكه هنوز اطلاعات كاملي از گروگان‌ها در دست نيست، تصريح كرد: نيروي انتظامي با تمام تلاش به دنبال آزادي اين گروگان‌هاست. همچنين وزارت امور خارجه رايزني‌ها را با مقامات پاكستاني براي پيگيري موضوع آغاز كرده است.

هیچ نظری موجود نیست: