۱۳۸۹ خرداد ۲۷, پنجشنبه

تهدید های اسفندیار رحیم مشایی در friend feed


روز سه شنبه یا چهار شنبه بود که درخواست اکانتی به نام اسفندیار رحیم مشایی در فرند فید من رو به اکانتش اضافه کرد یا به قول فرند فیدی ها، سابم کرد. وقتی ایمیل فرند فید را خواندم که این موضوع را به اطلاعم رسانده بود، خیلی موضوع را جدی نگرفتم. یعنی به نظر خیلی خنده دار آمد که کسی مثل رحیم مشایی اکانت فرند فید برای خودش باز کند. البته با سابقه ای که از ایشون سراغ داریم هر نوع ژانگولر بازی ازش بعید نیست.
به هر حال این جریان را خیلی جدی نگرفتم. چند ساعت بعد یا احتمالاً یک روز یعد، وارد فرند فید شدم و نگاهی به اکانت رحیم مشایی انداختم. تقریباً عجیب به نظر می رسید. اکانتی با نام «اسفندیار رحیم مشایی» با عکسی از خودش. وارد اکانتش شدم. این طور که پیدا بود کسی از طرف اسفندیار رحیم مشایی در فرند فید اکانتی راه اندازی کرده و عقاید و دیدگاه های رییس دفتر احمدی نژاد را در آن منتشر می کند و همچنین به سوالات مطرح شده نیز جواب خواهد داد.
این موضوع درحالی اتفاق افتاد که با جستجویی در اینترنت خبر رسمی و یا اعلامیه ای مبنی بر حضور رحیم مشایی در فرند فید پیدا نکردم و این احتمال وجود دارد که این اکانت هیچ وابستگی به رحیم مشایی نداشته باشد.
اما موضوع وقتی جالب و جالب تر شده که فید های توضیحی درباره این اکانت را خواندم . در این توضیح آمده است: «توجه فرمایید نام کاربری رئیس دفتر محترم ریاست جمهوری توسط چندین نفر از پرسنل واحد سایبری نهاد ریاست جمهوری و در مواقع اضطراری سازمان های تابعه در ساعات مختلف شبانه روز اداره می شود تا با پوشش کلیه ساعات شبانه روز دیدگاه های ایشان به سمع و نظر کلیه هموطنان و ملت شریف ایران در سرتاسر جهان برسد.»
البته حضور اکانتی به نام مشایی با تهدید و هشدار هم همراه بود. رحیم مشایی تمام کاربران فرند فید را که احتمالاً بد و بیراه هایی را نثار ایشان و دیگر دوستانشان کرده اند یا صحبت های خلاف میل ایشان زده اند را تهدید کرده به این که این فید ها و این کارها زیر نظر سپاه سایبری انجام شده می شود و هر نوع بی احترامی قابل پیگیری است.
تهدید مشایی در فرند فید این چنین است: این طرح با هماهنگی تیم رصد سایبری سپاه پاسداران انقلاب معظم اسلامی انجام پذیرفته است و کلیه اشخاص توهین کننده در صورت تداوم برخورد معلوم الحال و فتنه گری قابل شناسایی و پیگیری قضایی می باشند.
همچنین در فید تهدید آمیز دیگری آمده است: اهانت به شخصیت های نظام بر طبق نص صریح قانون اساسی جرم تلقی شده و برابر قوانین کیفری تا حداکثر مجازات در نظر گرفته شده قابل پیگیری می باشد.
نگاهی هم به بقیه فید هایی که زده شده بود انداختم. به عنوان مثال نوشته یکی از فید ها این چنین بود: «پیام های توهین آمیز حذف خواهند شد» و در فید دیگری نوشته شده است: «از کاربران محترم تقاضا می شود با رعایت موازین اخلاقی و اسلامی و در چهارچوب قوانین کشوری گفتگو کنند.»
در فید های دیگر هم چنین نوشته هایی مشاهده می شود:
- پرینت بعضی سوالات و مسائل مطرح شده (منتخب) روز شنبه در اختیار جناب مشایی قرار خواهد گرفت تا بر حسب نیاز و تشخیص مصالح نسبت به پاسخگویی اقدام فرمایند.
- پاسخ به پیام مستقیم آقای نعیمی: پاسخ رسمی جناب مشایی برای خبرگزاری فارس ارسال گردید که متاسفانه این خبرگزاری اقدام به چاپ سلیقه ای متن کامل پاسخ کرد. (http://www.farsnews.com/newstex... خبرگزاری فارس با جناب مشایی همواره مغرضانه و به دور از شان روزنامه نگاری حرفه ای برخورد کرده و به هیچ وجه مورد تایید نمی باشد.
- جناب آقای مشایی دستور فرموده اند تا در اینجا نظر کاربران در مورد اظهارات اخیر ریاست مجلس شورای اسلامی پیرامون بازرسی محموله های ایران را جویا شویم. (توجه کنید! آقای مشایی فرموده اند!)
- این حساب کاربری برخط به هیچ وجه منعکس کننده نظرات مقام رسمی جناب آقای مشایی نمی باشد و تنها به انعکاس نقطه نظرهای شخصی ایشان و پاسخ گویی رو در رو درباره بعضی مسائل مهم منطقه ای، سیاسی و اجتماعی فعلا اکتفا خواهد شد.
- متاسفانه فضای سایبری کشوری به شدت آلوده است.
- برخورد حذفی با جناب آقای مشایی بی نتیجه خواهد بود. ایشان شخص سوم مملکت و مشاور و امین جناب آقای دکتر احمدی نژاد هستند --- دلیلی برای توضیحات فنی در مورد نحوه برقراری ارتباط از طرف دفتر ایشان احساس نمی شود --- روش نادرست بعضی نیروهای رصد سایبری قابل پیگیری است. (ایشان خودشان را شخص سوم مملکت می دانند!)
این طور که به نظر می رسد رحیم مشایی و دولت غیر قانونی احمدی نژاد که بارها از سوی مردم رانده شده اند، این بار روش جدیدی را برای محبوبیت و حضور در بین جوانان پیدا کرده است. روشی که البته همراه با هشدار ها و تهدید های فراوانی است، احتمالاً ایشان و دیگر بانیان این کار خیلی اطلاعات دقیقی از فضایی مانند فرند فید نداشتند و گمان می کنند فرند فید هم یکی از خیابان های تهران و کشور است که بتوانند با گارد ضد شورش، لباس شخصی ها، بسیجی ها، باتوم، گلوله و گاز اشک آور کاربران را تهدید کنند.
البته چه بسا یکی از اهداف مهم طرح حضور کسی مانند مشایی با مواضع جنجال برانگیزش در فضای مجازی همچون فرند فید، شناسایی فعالان این عرصه و مخالفان دولت غیر قانونی باشد.
دوباره تاکید می کنم که نباید این موضوع را نادیده گرفت که هنوز هیچ منبع رسمی فعالیت اسفندیار رحیم مشایی و افراد وابسته به وی در فرند فید را تائید نکرده است و احتمال این موضوع می رود که تمام این جریان ها، شوخی و بامزگی یکی از اهالی فرند فید باشد.
جالب اینجاست که سایت فرند فید همچون سایت هایی مثل فیس بوک و توییتر در جریان اعتراض های بعد از انتخابات و کشتارهایی که از سوی دولت و حکومت انجام گرفت، در دادگاه های موسوم به انقلاب رنگی و مخملی، از جمله سایت های فعال در طرح برندازی نرم شناخته شد و فعالیت در آنها به عنوان اتهام مطرح می شد.
حال باید دید حضور رییس دفتر احمدی نژاد در سایتی که به گفته قوه قضاییه و دادگاه های ایران، از فعالان طرح براندازی نرم چه عواقبی دارد و چه اهدافی را دنبال می کند. 

هیچ نظری موجود نیست: