۱۳۸۹ تیر ۱, سه‌شنبه

دانشگاه آزاد و چاله میدانی های مجلس

چه کسی نمی داند موضوع اساس نامه جدید دانشگاه آزاد و وقف آن فقط و فقط سیاسی است. چطور بود که در این چند سال و حتی در این چهار سال ریاست جمهوری محمود احمدی نژاد کسی به دانشگاه آزاد و موسسان آن کاری نداشتند و حالا بعد از این سال ها یادشان افتاده که دانشگاه آزاد فلان است و بهمان؟
جریان دانشگاه آزاد بعد از انتخابات ریاست جمهوری مورد توجه محمود احمدی نژاد و حامیانش قرار گرفت. احمدی نژاد به پشتیبانی افرادی خاص در این فکر بوده و هست که هر طور شده تمام مخالفان را منتقدانش در همه عرصه های سیاسی و اجتماعی و فرهنگی و ... از صحنه خارج کند. به طور مثال تنها چند ماه بعد از انتخابات میرحسین موسوی رییس فرهنگستان هنر ایران را از کار برکنار کرد. اگرچه این رفتار که بیشتر به رفتاری بچه گانه و از روی عصبانیت می ماند، باعث تغییر نگاه ها به میر حسین موسوی نشد.
اما احمدی نژاد که سابقه تاختن به منتقدانش را داشت این بار بطور جدی تری با هاشمی رفسنجانی درگیر شد. او که در مناظره با موسوی آتش اختلاف های خود با هاشمی را روشن کرده بود تلاش کرد با تغییرات گسترده در مدیریت دانشگاه آزاد و همچنین تغییرات در آیین نامه آن این موسسه بزرگ آموزشی کشور را از حوزه مدیریت هاشمی رفسنجانی  خارج کند.
اگرچه تلاش های زیادی صورت گرفت، اما بالاخره مجلس تغییرات دولت را قبول نکرد و وقف دانشگاه آزاد را تائید کرد، وقفی که از سوی مدیران دانشگاه و برای رهاندن دانشگاه از سیاست های احمدی نژاد و حامیانش انجام شده بود.
اما گویا این مصوبه قانونی مجلس به مذاق برخی حامیان احمدی نژاد در مجلس خوش نیامد و بار دیگر داد و بیداد های افرادی مثل کوچک زاه و رسایی و زاکانی به هوا رفت.

اگرچه لاریجانی از این داد و بیداد ها به شدت انتقاد کرد، اما به نظر می رسد قدرتی بیشتر از قدرت لاریجانی پشت احمدی نژاد و یارانش ایستاده است. چنانکه امروز جمعی با عنوان دانشجو مقابل مجلس تجمع کرده اند، (احتمالاً این تجمع هم مثل دیگر تجمع های این جماعت با هماهنگی وزارت کشور بوده است) تا به مصوبه مجلس اعترض کنند. این تجمع با این که از روز قبلش با حمایت و اطلاع رسانی گسترده رسانه هایی چون خبرگزاری فارس و روزنامه معلوم الحال وطن امروز برگزار شده است، اما تعداد دانشجویان و دانشجو نماهای این تجمع از 30 یا 40 نفر تجاوز نمی کند. با این حال افرادی چون زاکانی و کوچک زاده سلیمی نمین (که دشمنی دیرینه ای با جاسبی و هاشمی دارند) در بین این دانشجونمایان سخنرانی و کرده اند.
این موضوع وقتی جالب تر شد که برادر رییس مجلس در قوه قضاییه با پيشنهاد دادستان کل کشور برای رسيدگي مجدد به پرونده دانشگاه آزاد اسلامي موافقت کرده است! این دقیقاً به این معنی است که نمایندگان محترم مردم در مجلس برای خودشان و اقوامشان مصوبه را تصویب کرده اند، چون مثل همیشه قدرتی بالاتر از قدرت مردم برای این چنین تصمیم گیری های تلافی جویانه ای وجود دارد.  
باید این سوال پرسیده شود که چه دستوری و چه تصمیمی باعث شده است تا رییس قوه قضاییه که در عمر فعالیت کوتاه مدت خود عملکردی قابل انتقاد داشته، این بار به فکر تغییر نظر مجلس افتاده است.
این طورکه پیداست باز مصوبه مجلس و نمایندگان دولت بار دیگر فدای قدرت های نا معلوم و پشت پرده خواهد شد و بار دیگر تند روها و چاله میدانی های بهارستان در پی به کرسی نشاندن حرف خود هستند.
البته بعد از انتخابات سال گذشته خیلی ها مطمئن شده اند(اگر تا قبل از آن شک داشتند) که نظر و رای مردم هیچ تاثیری در روند تصمیم گیری های این کشور ندارد.

در ادامه تصاویر تعدادی از «دانشجویان» معترض به مصوبه مجلس را می بینید: 


هیچ نظری موجود نیست: