۱۳۸۸ اسفند ۸, شنبه

حال دوستانتان را از گودر بپرسید

این گوگل ریدر رسانه جالبی است که غربی ها راه انداخته اند تا احتمالاً دودمان انقلاب و کشورمان را به باد دهند. می توان بدون باز کردن هزار پنجره، آخرین مطالب سایت های مختلف خبری و غیر خبری و وبلاگ ها را دید و خواند. می توان سایت ها را به راحتی دسته بندی کرد، سایت های خبری، وبلاگ ها، سایت های دانلود و هزاران هزار سایت دیگر که امکان دارد به درد هر کسی بخورد.
البته گوگل ریدر برای هر قشر از استفاده کنندگان اینترنت کاربری اختصاصی هم دارد. فکر کنم خبرنگاران و روزنامه نگاران بیشترین استفاده کنندگان از ریدر باشند. گوگل ریدر اینقدر در میان کاربران اینترنت جا افتاده است که بچه ها صمیمی شده اند و به جای گوگل ریدر، گودر صدایش می کنند.
همین گودر هم به راحتی آب خوردن می تواند ساعت های زیادی از وقت روزانه شما را ببلعد و شما عین خیالتان نباشد، البته دست خودتان هم نیست. متوجه نمی شوید. اما منظورم از نوشتن این پست، تعریف و تمجید از گوگل ریدر نیست. موضوع این است که همین گوگل ریدر یا گودر یک جنبه روانشناسی هم دار.
چطور؟ کسانی که با گودر کارکرده اند می دانند که این سرویس گوگل قسمتی دارد که می توانید کاربران دیگر را فالو یا دنبال کنید. از این طریق هر آنچه آنان می خوانند و به نظرشان جالب است و برای اشتراک قرار می دهند را می توانید ببینید و بخواند. همین طور شما هم می توانید آنچه می خوایند و از آن خوشتان می آید را به اشتراک بگذارید تا دیگران خواننده آن باشند.
موضوع جالب این جریان به اشتراک گذاشتن این است که لینک های به اشتراک گذاشته توسط هر فردی تا حدود زیادی نشان دهنده شخصیت همان فرد هست، حالا خواه دوستتان باشد یا فردی غریبه.
لینک ها نشان می دهند که طرف چه اخلاقی دارد، به چه چیزی یا به چه کسی علاقه دارد و حال کلی اش چطور است؟ اگر دوری در لینک های روزانه هر کس بزنید می توانید بفهمید که طرف در آن روز خوشحال بوده یا ناراحت، شاید هم عصبانی بوده.
حتی می شود فهمید چپی است یا راستی! یا اصلاً اهل سیاست هست یا نه. بعضی موقع این لینک ها لج آدم را در می آورند و بعضی مواقع شما را می خندانند و یا ناراحتتان می کنند. با اندکی دقت در لینک های اشتراگ گذاشته شده در گودر می توانید به موضوع های جالبی برسید. همین است که من معتقدم گودر وسیله خوبی برای روانشناسی یا شناخت افراد است.
از این به بعد اگر دلتان برای یکی از دوستانتان تنگ شد و او اکانت گودر داشت، سری به لینک هایش بزنید تا از احوالاتش با خبر شوید.

هیچ نظری موجود نیست: