۱۳۸۸ شهریور ۴, چهارشنبه

اذان نیمه شب کروبی

 


چه کسانی از اذان کروبی می ترسند ؟



این روزها شیخ مهدی کروبی شده هدف تخریب ! هدف تخریب آنهایی که بعد از اعتراض های پس از انتخابات و آن اتفاق های توجیه ناپذیرش حرفی برای گفتن نداشتند و ندارند. این عده متاسفانه در مقابل اتفاق های بعد از انتخابت که باید جنایت خواندشان، آنچنان در چشم مردم و رسانه ها بی اعتبار شده اند که دست به هر کاری می زنند برای رهایی از وضع موجود. یکی از اصلی ترین این راه ها هم تخریب دیگران و مخصوصاً چهره های سرشناس سیاسی و مردمی است که این روزها شیخ اصلاحات تبدیل به هدف این تخریب کنندگان خرد شده است.


به عقیده بسیاری مهدی کروبی به عنوان یکی از پایه گذاران نظام جمهوری اسلامی و یاران نزدیک حضرت امام در روزهای مبارزات انقلابی و بعد از آن ، از جمله افرادی است که بیش از بسیاری از آنانی که این روزها در مقام های نظامی و دولتی ادعای دل سوزی برای کشور را دارند ، به فکر انقلاب و نظام است و می داند که مواردی چون دروغ و عدم شفافیت برای این کشور همچون سمی کشنده می ماند. مخصوصاً که این دروغ پردازی ها و نبود شفافیت این روزها بعضاً در عرصه های عالی کشور همچون دولت و مجلس و صدا و سیما دیده و شنیده می شود ، چه آنکه دیدیم و شنیدم که صدا و سیمای نه چندان محترم در روزهای قبل از انتخابات و بعد از انتخابات چگونه اطلاع رسانی کرد که البته به هیچ وجه نمی توان نام اطلاع رسانی بر آن گذاشت. بگذریم ...


حالا هم که شخصی همچون مهدی کروبی به فکر آینده نظام اسلامی و ایران افتاده است و سعی دارد با انتقال واقعیت به مردم از بروز فجایع احتمالی که در پی دروغ گویی به وجود می آید جلوگیری کند ، برخی با ادعای توخالی طرفداری از نظام هرچه دارند و ندارند را از دهان خارج کرده اند تا شاید به گمان خودشان بتوانند در مقابل راستی ها بیاستند و باز دروغ پشت دروغ تحویل مردم بدهند. اما خود نیز می دانند ناچیز تر از آنند که در مقابل سخن راست ایستادگی کنند، چنان که نتوانستند در مقابل سخنان کروبی درباره تجاوز به زندانیان بیاستند ، چنان که شاهدان و مطلعان بر راستی این موضوع تاکید کردند. البته این موضوع در جریان دفن جنازه های بی نام نشان در بهشت زهرا هم تکرار شد. پس واقعاً این ایستادگی در برابر راستی و درستی ریشه در چگونه سیاستی دارد؟


داشتم در Google reader  چرخ می زدم (کار دائمی این روزهای من و خیلی ها !) لینکی دیدم با عنوان «اذان نیمه شب کروبی»‌ که از وبلاگ هادی بیات ،‌ پسر آیت الله بیات زنجانی به اشتراک گذاشته شده بود. داستانی است از «داستان و راستان»‌ شهید مطهری درباره الله اکبر و اذان گفتن که هادی بیات این داستان را مرتبط کرده بود با شرایط این روزهای ایران و شیخ اصلاحات. در ادامه خواننده آن خواهید بود :



اذان نیمه شب کروبی


شهید مطهری در داستان راستان آورده است که گویا در زمان معتصم عباسی ترکان عهده دار بسیاری از کارهای حکومتی بودند. البته ترکان ماوراءالنهر اون ورها. سرداران ترک در بغداد می گشتند و هرکاری می خواستند می کردند و حکومت عباسی هم کاری نداشت. تا جایی که کم کم دست به عرض و ناموس مردم دراز کردند. نیمه شبی  مسلمانی می بیند که یکی از این سرداران دست زنی را گرفته و به زور با خود می برد. مرد جلو می رود فایده نمی کند. زن التماس می کند افاقه نمی کند. و آن سردار ترک زن را به خانه ای می کشاند. مسلمان که می بیند کاری از دستش بر نمی آید بر بام خانه ای می رود و با صدای بلند اذان می گوید. با صدای الله اکبر او در نیمه شب مردم به کوچه و خیابان می ریزند که چه شده است و او با فریاد ماوقع را می گوید و آنها نیز یورش می برند و زن بیچاره را از دست آن سردار ترک خارج می کنند. و این ماجرا باعث می شود که حکومت عباسی فکری برای دست درازی های نظامیان ترک بکند.


چه قدر این مسلمان شبیه شیخ مهدی کروبی خودمان است که اذان نیمه شبش خواب ها را آشفته است. دین فروشان او را به ناسزا گرفته اند که چرا خواب خوش مان را برآشفتی و مردمان، این بار بیدارند چون این جا بغداد نیست و تهران است و تمام ایران است. عده ای دیگر نیز از خواب برخاسته اند. این بار شاید بشود برای این تعدی ها کاری کرد.


 


پی نوشت :‌ اصولاً چون این موضوع خیلی برای من و البته خیلی ها مهم است تاکید می کنم که هموطنان عزیز ما آذری هستند و آذری زبان و نه ترک ...


 


 

۲ نظر:

نصیرالدین جعفری گفت...

جالب بود. دست شما درد نکنه.

Iran722.com گفت...

بزرگترین لینک باکس اتوماتیک ایران راه اندازی شد .
شما صاحب سایت یا وبلاگ میتوانید با قرار دادن کد لینک باکس ایران 722 در سایت یا وبلاگ خود افزایش چشمگیر 50 درصدی آمار بازدید کنند گان مواجه شوید .
آدرس لینک باکس: www.iran722.com/box
آدرس سایت پشتیبان : www.iran722.com
در این لینک باکس حتی سایت هایی که زیر 100 بازدید در روز دارند هم میتوانند لینک خود را ثبت کنند
ابتدا کد را در داخل سایت یا وبلاگ خود قرار دهید و بعد لینک ارسال کنید .
کد:

<script language="javascript" type="text/javascript" src="http://www.iran722.com/box/engine/source.js"></script >