۱۳۸۸ مرداد ۱۶, جمعه

شکایت فرمایشی از میرحسین !

 


ایرنا ،‌ شکواییه و جنبش های فرمایشی – مردمی !


جالب است ! این روزها خیلی موارد جالب می بینیم و می شنویم . از اظهار نظرهای اصلاح طلبان در دادگاه که به گفته برخی سخنان خودشان است و زیر شکنجه به چنین نتایجی نرسیده اند ، گرفته تا اظهار نظر جناب آقای فیروز آبادی و شک ایشان به حس وطن دوستی جوانان ایرانی ! امروز نیز وقتی اخبار خبرگزاری های مختلف را می دیدم خبری را با عنوان «"موج قانون" با هدف شکايت از ميرحسين موسوي راه‌اندازي شد»‌ در بر خروجی خبر گزاری ایرانا که گویا می بایستی خبرگزاری جمهوری اسلامی باشد دیدم .


بر اساس آنچه در این خبر آمده ، "جنبش مردمي ايران عليه قانون گريزي ـ موج قانون" نام و عنوان سایتی است که «براي شکايت از ميرحسين موسوي» که خبرگزاری ایرنا وی را « نامزد شکست خورده انتخابات دهم رياست جمهوري» نامیده راه اندازی شده است . متن شکوائيه، يادداشت روز، اخبار بخش‌هاي اصلي پايگاه مجازي "جنبش مردمي ايران عليه قانون گريزي ـ موج قانون " معرفی شده .


جالبت اینجاست که این عده نام جنبش مردمی را بر خود نهاده اند و گویا در روزهای اخیر تنها در منازل و دفاتر کار خود بوده اند که نمی دانند جنبش مردمی چیست و مردم کیست ؟ تنظیم کننده این شکواییه فرمایشی که اتفاقاً‌ خطاب به «جناب آقاي مرتضوي ، دادستان محترم تهران» تنظیم شده است در این به اصطلاح شکواییه خواسته تا برای دلایلی چون «حضور فعال ، صدور بيانه ، سخنراني و ... » میر حسین موسوی نامزد محبوب انتخابات را جزای اعمال خود برساند و همچنین از دادستان خواسته است تا «طراحان و فرماندهان پشت صحنه » را تحت تعقيب کيفري قرار دهند .


این شکواییه و این سایت و خبر راه اندازی آن دارای چند جنبه مختلف است .  نخست این که تنظیم کننده و یا تنظیم کنندگان این شکواییه فرمایشی و دستوری چگونه چنین مواردی را مطرح می کنند در حالی که خود و دوستانشان به خوبی می دانند که حضور میرحسین موسوی ،‌یار امام (ره)‌ بود که میدان بی رونق انتخابات ایران را چنین گرمایی بخشید که نزدیک به 40 میلیون نفر در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کردند ، بماند که برخی دوستان حتی از شرکت بی سابقه مردم در انتخابات هم ترسیدند و صلاح در بستن زود هنگام شعب اخذ رای دیدند . حالا چه شده که برخی از «دوست نماها» از حضور فعال میرحسین موسوی عصبانی شده اند؟ بهتر نیست شمایی که توانایی تنظیم چنین  شکواییه های فرمایشی را دارید ، نخست به تاریخ اتنتخابات های ایران مراجعه کنید تا ببینید که آمار مشارکت مردم ایران در انتخابات – البته به غیر از انتخاب های سال های اوایل انقلاب اسلامی – چگونه است و به چه میزان است و حضور فرد محبوبی چون میرحسین موسوی در انتخابات چه تاثیر غیر قابل انکاری در افزایش مشارکت مردمی گذاشته است ؟ و سپس در پی تنظیم شکواییه های فرمایشی باشد .


موضوع بعدی که باید در این شکواییه فرمایشی مورد توجه قرار داد دلایلی است که نگارنده و یا نگارندگان این شکواییه فرمایشی برای محکومیت میرحسین موسوی بیان کرده اند . دلایلی از این دست که «تخريب اموال عمومي و خصوصي، مجروح کردن و کشتن هموطنان بي‌گناه، ‌برهم زدن امنيت عمومي خصوصاً مزاحمت‌هاي ديرهنگام شبانه، افترا و توهين و هتک حرمت اشخاص حقيقي و حقوقي و مسئولين، ‌اخلال در نظم، آسايش و عمومي، ايراد خدشه بر حيثيت نظام در سطح بين‌الملل، ممانعت از کسب و کار مغازه‌داران خيابان‌ها به جهت ايجاد رعب، خوف وحشت و اصرار بر استمرار آن»‌ .


جالب است که این شکواییه فرمایشی تمام این موارد را به میرحسین موسوی و طرفدارانش نسبت داده است . البته نیم توان ایرادی هم گرفت چون افرادی که چنین مواردی را مطرح می کنند همچون بسیاری از مسئولان کشور که البته معلوم نیست چگونه و به چه دلیل نام مسئول بر خود نهاده اند ، ‌چشم های خود را بر بسیاری از واقعیت ها بسته اند و حتی چشم دیدن فیلم ها و عکس هایی را ندارند که توسط مردم و برخی رسانه ها گفته شده است. این دوستان ندیدند که نیروهای موسوم به لباس شخصی و حتی ماموران نیروی انتظامی که گویا قرار است حاقظ جان و مال مردم باشند ، چگونه با باتوم به خانه های مردم ،‌موتورو ماشین های مردم حمله می کردند و آنها را تخریب می کردند ، ندیدند که سرباز نیروی انتظامی بعد از این که شیشه های اتومبیلی را با باتوم خرد کرد ،‌چگونه خود بر سقف ماشین رفت و بالا و پایین پرید تا مطمئن شود که توانسته خسارت زیادی را بر ماشین وارد کند. البته این تصاویر را نه تنها برخی تنظیم کنندگان ایرن شکواییه ندیدند ، بلکه فرمانده های نیروی انتظامی هم ندیدند و خواستند دیر ببینند.


پرسش بعدی این است که آنانی که شما از آنها به عنوان مجروح و کشته نام برده اید چه کسانی بودند اند و توسط چه افرادی مورد هدف قرار گرفتند ؟ آیا شما تیر اندازهای بالای مسجد لولاگر را ندیدی که چه بی پروا بر همشهریان خود آتش می گشودند ؟ آیا ندیدید که ماموران نیروی انتظامی و لباس شخصی و ... (نمی گویم بسیج که بسیجی هیچ وقت این چنین بی رحمانه هموطنش را کتک نمی زند ) چگونه مرد و زن ، پیر و جوان را زیر حمله مشت و گلد باتوم کتک می زدند ، ندیدید کت شلواری هایی را که کلت به کمر داشتند و بدون ترسی از کسی گلوله راهی سینه هموطنان خود می کردند ؟ ندیدید این ها را ؟! یا دیدید و نمی خواهید که ببینید!


نکته قابل تامل دیگر در این شکواییه فردی است که شکواییه او را مخاطب قرار داده است ، جناب آقای مرتضوی ،‌ دادستان تهران! فردی که در سال های اخیر خاطره های تلخ بسیاری را برای افراد و به خصوص رونامه نگار های مختلف از خود بجا گذاشته و بارها بی پروا دستور بر تعطیلی روزنامه ها و نشریات مختلف داده و بسیاری را از کار بیکار کرده است. البته ایشان گویا در دادگاه های اخیر و دستگیری های گسترده اخیر هم نقش بسزایی داشته اند ، چه آنکه حتی سخنگوی دولت رجایی و نزدیک ترین یاران امام هم در جمع بازداشت شدگان بودند . حال چگونه است که برخی دوستان شکواییه را برای جنای آقای مرتضوی صادر می کنند ؟ البته گویا با ایشان روابط بهتر و تنگاتنگی دارند و بر اساس همین روابط هم آقای مرتضوی به قول معروف هوای آنها را دارد .


مورد دیگر سایتی است که برای برخورد با قانون گریزی راه اندازی شده است و آزادانه کار می کند و هر کسی را که بخواهد مورد حمله قرار می دهد و باز هم آزادانه کار می کند. این موضوع وقتی جالب تر می شود که سایت هایی از این دست که متاسفانه برخی سایت های خبری هم از این جمله هستند گام را فرا تر گذاشته و افرادی چون رییس مجلس خبرگان رهبری را به باد تند ترین انتقاد ها و فحاشی و اتهام ها قرار می دهند و این سوال برای آدمی به وجود می آید که وظیفه تعطیل کنندگان روزنامه ها و مجلات در برخود با این گونه سایت های معلوم الحال چیست ؟؟! این درحالی است که هر سایتی کوچکترین حمایتی از میرحسین موسوی داشته باشد و بخواهد برخی خبرها را بدور از خبرسازی های سایتی چون ایرنا انعکاس دهد ،‌از فیلتر می شود.


اما جالب ترین قسمت انتشار این شکواییه و خبر مربوط به سایت در خبرگزاری دولتی جمهوری اسلامی (ایرنا) ‌است که با هزینه دولت که متعلق به تمام مردم است و بیت المال به شمار می رود اداره می شود!! خبرگزاری ایرنا درحالی این روزها نه تنها خبرهای مربوط به فرد خاصی را پوشش می دهد و آنوطور که خود دوست دارد خبر کار می کند ، بلکه در دروغ پردازی و خبرسازی به مخالفان خود نیز از هیچ چیز و گویا هیچ کس نمی ترسد ! جناب آقای «محمد جعفر بهداد» مدير عامل خبرگزاري جمهوري اسلامي (ايرنا)، این روزها این خبرگزاری را که با پول مردم اداره می شود به بنگاه خبرسازی و خبرپراکنی تبدیل کرده و چنان خبرهایی بر خروجی این به اصطلاح خبرگزاری قرار می گیرد که اصولاً با هیچ عقل سلیمی همخوانی ندارد ! رقی هم ندارد این اخبار اظهار نظرهای عجیب و غریب مسئولان ایرانی باشد و یا ترجمه های خارق العاده از اظهار نظرهای و مقاله های خارجی که بیش از این که خبر باشد به طنزهایی بی مزه و تلخ شبیه است !


اکنون کار در ایرنا به جایی کشیده که این به اصطلاح خبرگزاری حتی از راه اندازی یک سایت علیه میرحسین موسوی را خبر تاپ خود می کند ،‌البته انتظار بیشتری هم از این خبرکزاری نیست که برای اثبات مواضع خود حتی از سخنان ومعمولی و روزمره خبرنگارارن خارجی خبر سازی می کند .

۴ نظر:

میرهادی گفت...

البته که عمل به قانون خوب است به شرطی که یکطرفه نباشد .
جالب اینجاست که امروز کسانی علم عمل به قانون را بالا گرفته اند که فقط در دوره ریاست جمهوری خاتمی بیش از 400 تجمع غیر قانونی برگزار کرده اند .

محمدرضا گفت...

به نظر من میرحسین یک قدرت طلبه که جنبه شکست تو انتخابات رو نداشت .اون نتونست با کلک و بد بین کردن مردم به دولت پیروز بشه

سارا گفت...

بله درسته!!! با حضور جناب میرحسین انتخابات خیلی پرشور شد و خیلی ها از جمله خود من مصمم تر از قبل به آقای احمدی نژاد رای دادم و روز به روز بیشتر به این کارم افتخار می کنم. جناب آقای قانون اگر خیلی حق به جانب بود طوری برخورد نمی کرد که جای ایراد گرفتن باقی بمونه ولی متاسفانه چیزی جز ایراد باقی نگذاشته. من هم به عنوان یکی از همون هایی که شما جزو مردم حساب نمی کنی همین الان رفتم و این شکواییه رو امضا کردم. و از این موضوع خوشحال نیستم. بیشتر متاسفم که این روزها رو می بینم و امیدوارم که دیگه نبینم. الان کسانی دارن محاکمه می شن که بحث خودی و غیر خودی رو شروع کردن و همون غیر خودی ها ازشون شاکی هستن. امیدوارم یک روزی برسه که من و تو سر این با هم بحث نکنیم که از کی باید شکایت کنیم. امیدوارم روزی برسد که همه ی صحبت من و تو این باشه که چطوری همه از هم تشکر کنیم و برای هم گل بفرستیم.
اگر یک روزی به من ثابت بشه که اشتباه کردم با همه ی وجود از همه ی آن هایی که حق به جانب بوده اند عذر می خواهم. ولی ای کاش شما هم بعضی وقت ها فکر کنید که ممکن است!!! فقط ممکن است که اشتباه بکنید!!!

Unknown گفت...

ایهالناس مسلمان کشی‌یکی‌از سرگرمیهای جدید برای کشورها و دولتهای مسلمان و غیره مسلمان شده. جالب اینجاست که دوستان عزیز آقای احمدی خره،چین و شوروی، قبل از شمارش آرای انتخابات به ایشون تبریک گفتند. کشور چین و شوروی یک ساعت بعد از انتخابات به آنترینژاد تبریک گفتند تو نگو اینها با هم یه قرارهایی دارند و آنهم سرگرمی هست که هر ستاشون دوست دارند و آن هم، مسلمان کشی‌. در ارومجی چین و در چچنیا شوروی و در ایران عزیز دولتها همه مشغول مسلمان کشی‌هستند.احمدی‌نژاد ممکن که خایهٔ امریکا و انگلیس را نمیمالد ولی‌ خوب خایهٔ چین و شوروی را ما چ می‌کند. هی‌نماز جمعه داد میزنم مرگ بر یهودی و صهیونیست تو نگو پولدارترین ادمهایی که شوروی را اداره میکنند یهودی هستند. هر هفته میرم نماز جمعه داد میزنم مرگ بر امریکا و مرگ بر انگلیس تو نگو مسلمان کشهای اصلی‌، چین، شوروی و همین رئیس جمهور قلابی خودمون آقای احمقی خره جنایتکار هستند.
«ان الله لا یغیر ما بقوم حتی یغیروا بانفسهم»