۱۳۸۸ تیر ۲۰, شنبه

از ندا تا مروه !

 


  پرچم حقوق بشر دست چه کسانی افتاده است ؟



بعضی وقت ها ، بعضی اتفاق ها باعث می شود تا مطالبی از سوی بعضی افراد مطرح شود که ابعاد دیگر شخصیت آن افراد را مشخص تر می کند. مرگ مروه الشربینی هم از آن دسته اتفاق ها بود .


چهارشنبه هفته گذشته زن مصری به نام "مروه شربيني" در یکی از دادگاه ای محلی کشور آلمان توسط یک آلمانی روس تبار گشته شد. البته این که این زن چطور کشته شد و اصولاً چطور امکان دارد که کسی در محل دادگاه و جلوی چشم کلی مامور و قاضی به فرد دیگری حمله کند و با 18 ضربه چاقو او را بکشد و ماموران حاضر در دادگاه هیچ واکنشی نشان ندهند ، به اندازه کافی عجیب هست که البته برمی گردد به ضعف های دادگاه های محلی آلمان . اما این که با مرگ این خانم محجبه برخی از مقامات ایرانی چه موضع گیری هایی کردند و چه واکنشی نشان دادند بیش از اصل قضیه غیر قابل باور است .


گوشه ای از این موضع گیری های برخی مقام های ایرانی را بخوانید :


حسن قشقاوي ، سخنگوي وزارت امور خارجه هم سخنوری فرموده و گفته است : «اقدام تروريستي» عناصر نژاد پرست آلماني در به شهادت رساندن ناجوانمردانه خانم "مروه شربيني" در محل دادگاه يک اقدام شنيع و مغاير با کليه اصول و ارزش هاي حقوق بشر است و آن را به شدت محکوم مي کنيم.   


فرهاد تجري ، نايب رييس کميسيون قضايي و حقوق مجلس شوراي اسلامي در این باره گفته است : قتل زن محجبه مصري ماهيت استکباري غربي ها را آشکار کرد و اين اقدام دست کشورهايي را که دم از آزادي و دموکراسي غربي را مي زنند را رو کرد.


اسماعيل کوثري ، نايب رييس کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم اقدام «تروريستي» عناصر نژاد پرست آلماني در به شهادت رساندن خانم "مروه شربيني" را در محل دادگاه محکوم و تاکيد کرد:«قتل بانوي محجبه مصري نقض علني حقوق بشر است.»‌


حميدرضا حاجي بابايي ،‌عضو کميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي هم شهادت زن محجبه مصري را «حمله به دين اسلام» دانست و تاکيد کرد: شهادت اين بانوي محجبه همچنين حمله به دموکراسي و آزادي بيان است.


محمدكريم عابدي ، نايب رييس كميته حقوق بشر كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس هم با «ابراز تاسف»  از به قتل رسيدن بانوي محجبه در آلمان گفت: دموكراسي واقعي در انسانيت مداري و دوست داشتن انسان‌هاست كه اين كار با رعايت حقوق همه انسان‌ها به طور برابر محقق مي‌شود.


همچنین رييس كميسيون امنيت ملي و سياست خارجي مجلس شوراي اسلامي به همتاي آلماني‌اش نامه نوشت و در این نامه آورده است : جاي تعجب و شگفتي فراوان است كه در آلمان به عنوان كشور مدعي دموكراسي و دفاع از حقوق بشر اين فاجعه دردناك كه احساسات هر انساني را به شدت جريحه‌دار مي‌سازد، اتفاق مي‌افتد.


از همه جالب تر اما موضع گیری جناب حسین شریعتمداری است که بر اساس اطلاعاتی که به ایشان رسیده ، نتیجه گیری کرده که « قتل مروه شربيني به دستور مستقيم دولت آلمان صورت گرفته»‌ و چنین دستور صادر کرده است که «ان شاءالله اين مجازات به دست مسلمانان غيرتمند حتي در زندان شهر «درسدن» انجام پذيرد»‌!!!


به این ها اضافه کنید موضع گیری ها و واکنش های بسیاری از به اصطلاح فعالان دانشجویی - که معمولاً پای ثابت مصاحبه های خبرگزاری های ایرنا و فارس یا رجا نیوز هستند - درباره پایمال شدن حقوق بشر در آلمان !!!!!


اما نکته مهم این است که این دوستان که در چند روز گذشته شده اند پرچمدار حقوق بشر و سنگ آزادی و دموکراسی به سینه می کوبند در چند هفته های گذشته کجا بودند و چه فرمایشاتی را ایراد می فرمودند که حالا با مرگ یک خانم مصری (که به هر حال ناراحت کننده است ) این چنین فریاد وا حقوق بشرا سر می دهند و زمین و زمان را به پایمال کردن اصل و اصول دموکراسی و آزادی و حقوق بشر متهم می کنند !


البته و اصولاً مرغ همسایه برای ما ایرانی ها معمولاً غاز است و همیشه به دنبال این هستیم که چگونه غلط دیکته ای از دیگران بگیریم و خود را بالا بکشیم !


عزیزانی که چنین از کشته شدن یک زن مصری خاطرشان آزرده شده است ، در هفته های گذشته که هموطنانشان توسط باتوم برخی دوستان لباس شخصی به باد کتک کرفته می شدند و با گلوله های برخی نیروهای بسیج و نیروهای به اصطلاح امنیتی کشته می شدند ،‌ کجا بودند و چرا لام در کام حبس کرده بودند و دم نمی زدند .


چطور است که مرگ یک مصری چنان شما را برآشفته که هر روز فریاد اعتراض سر می دهید و بیانیه صادر می کنید و تجمع برگزار می کنید ، اما علاقه ای نداشتید درباره مرگ «ندا» بدون در نظر گرفتن علاقه های سیاسی اش و تنها به دلیل مرگ یک انسان ،‌صحبت کنید و موضع بگیرید .


چرا وقتی خون «هموطن» شما  در خیابان ریخته شد ،‌به جای همدردی و تلاش برای معرفی متهم اصلی ،‌آسمان و ریسمان به هم می بافتید که فلانی چون فلان زمان در کنار ندا بوده و فلان زمان از ایران خارج شده و فلان جور نگاه کرده ، پس می تواند در مرگ ندا همکاری داشته باشد یا قاتل ندا باشد . نتیجه اش را هم دیدید ! اولین متهم مرگ ندا خبرنگار بی بی سی بود ،‌بعد منافقان را متهم کردید (اگرچه آنها همیشه متهم هستند و لیاقت در ایران بودن را ندارند ) و بعد هم به سراغ آرش حجازی رفتید و با بهانه ها و دلیل های مضحک وی را به همکاری در قتل ندا متهم ساختید. دیدید که آخر سر هم معلوم نشد که قاتل کیست و مقتول برای چه کشته شده است و پرونده ای به پرونده های بی سرانجام دستگاه قضایی اضافه شد .


حالا به کدامین دلیل این چنین درباره مرگ یک زن مصری – که همه از موضع گیری های کشورش آگاه هستیم – مانور می دهید و آسمان و ریسمان به هم می دوزید و فریاد اعتراض سر می دهید ؟ آیا تنها زنان مصری محجبه هستند و مسلمان ؟ آیا قرار است در رابطه ایران با مصر شاهد تحولات جدیدی باشیم ؟ مگر ندا آقا سلطان «خانم» نبود ؟ مگر «مسلمان» نبود ؟ مگر «حجاب» نداشت؟ از همه مهمتر مگر «ایرانی و هموطن»‌ نبود ؟


این که چه کسی یا چه کسانی موجبات مرگ ندا را فراهم آوردند ، اگر چه مشخص است و مردم خود به خوبی می دانند ، اما مورد بحث این نوشته نیست ، این موضوع مهم است که چرا برخی آقایان زمانی سکوت می کنند که نباید و زمانی زبان به سخن بازمی کنند که بی تاثیر است ؟


از امروز به بعد هم عده ای چون «فاطمه آجرلو» ، نماينده مردم كرج که «در واکنش به كشته شدن دومين انگليسي مسلمان در شهر منچستر گفت: دولتهاي انگليس و آلمان بايد در قبال كشته شدن مسلمانان در اين كشورها پاسخگو باشند» ، دور افتاده اند تا مسلمانانی که در هر گوشه ای از دنیا کشته می شوند ،‌پیدا کنند و بتوانند پرچه آزادی خواهی و حقوق بشر خود را کماکان به دست داشته باشند . آفرین به این مدعیان طرفداری از حقوق بشر !

۳ نظر:

مینو ماندگار گفت...

هر کس عزیزتر از هموطن است. مروه بهتر از نداست. رکسانا صابری بهتر از زهرا بنی یعقوب است. این است قانون 2×2=10 .
کجاست کسی که قانون را اصلاح کند.

سامان گفت...

سلام دوباره خدمت همه سبز ضمیرها.وقتی که همسر سخنگوی دولت نهم بیانیه صادر می کنه و موسوی و خاتمی و کروبی رو خونخوار و سرکشنده خون معرفی می کنه در جواب این مطلب هم خیلی راحت میشه اون دختر مصری رو کرد یه حوریه بهشتی و وقتی حرف از خانم آقاسلطان به میون میاد به دلیل اینکه برای گرفتن حقش اعتراض کرده تبدیلش کرد به یه منافق اغتشاشگر و به عبارتی خس و خاشاک که حقش مرگ بود.برای این دولت ایران و ایرانی مهم نیست.این مهمه که چطور خودشو بالا بکشه.میگه میخواد سفرهای استانی رو هدفمند کنه.خوب دفعه قبل هم هدفمند بود.هدف چی بود؟خرید آرای عوام الناس.این دوره هدف چیه؟مادام العمر کردن ریاست جمهوری.اما این یکی رو بد جوری کور خوندین.نمی تونین به این یکی برسید.خودتونو خسته نکنید.

....ازماست که برماست گفت...

باسلام خدمت همه ایرانی های عزیز
حرف من باکسی است که خودرا " یک ایرانی " معرفی کرده است.ننگ برتووهمه کسهایی که مثل توفکرمیکنن.واقعابراتون متاسفم
....ازماست که برماست