۱۳۸۸ تیر ۲۴, چهارشنبه

هاشمی به نماز جمعه می آید

 


ترس ! حتی از نماز جمعه !


آغاز ماجرا آنجا بود که شنیده شد نماز جمعه این هفته به امامت آقای هاشمی رفسنجانی برگزار خواهد شد . آقای هاشمی رفسنجانی در دوران تبلیغات انتخابات ریاست جمهوری بارها و بارها از سوی رییس دولت نهم و حامیانش مورد انتقاد قرار گرفت . بعد از انتخابات نیز بسیاری از شخصیت های فعال در اردوگاه موسوم به اصولگرا از سکوت معنا دار وی سو استفاده کردند و تند ترین حرف هایشان را درباره شخصیت هاشمی زدند که آقای خامنه ای پس از پایان ریاست جمهوری او گفته بود «هیچکس برای من هاشمی نمی شود».


برخی رسانه های اصولگرا که حتی از بودجه دولتی بهره می برند ،هم در این دوران بیش از پیش فعال شده بودند و با هر کسی که در ناسزا گفتن ماهر تر بود ، درباره هاشمی رفسنجانی مصاحبه کردند. فرقی هم نمی کرد که فرد مصاحبه شونده رسایی مجلس بود یا یکی از هزاران دبیر سیاسی تشکل های دانشجویی که این روزها مد شده است.


اظهارات آقای خامنه ای درباره هاشمی رفسنجانی اما دلیلی شد تا برخی عناصر تند رو که پیش از آن به پشتیبانی برخی هر آنچه می دانستند و یادگرفته بودند درباره هاشمی می گفتند ، چند روزی فیتیله خود را پایین بکشند تا دود این آتش خودشان را خفه نکند.


اما خبر حضور دوباره آقای هاشمی رفسنجانی در نماز جمعه باعث شد تا همین افراد که ادعای ولایت مداری شان گوش عالم و آدم را کر کرده است ، بار دیگر زغال و مهمات به توپخانه های خود بریزند و شروع به تخریب چهره آقای هاشمی کنند.


این تخریب ها درباره رییس مجلس خبرگان آن زمان شدت گرفت که برخی از حضور سید محمد خاتمی و میرحسین موسوی که این روزها از محبوبیتی ویژه برخوردار است ، در این نماز جمعه صحبت کردند و خبر رسید که هواداران این دو نیز به نشانه اعلام حمایت از آنها در نماز جمعه شرکت خواهند کرد .


این بود که مخالفان هاشمی این بار حتی درباره این که «آیا می توان پشت سر وی نماز خواند ؟» نیز حرف و حدیث هایی بیان کردند که نشان داد به واقع آنهایی که در سکوت رییس مجمع تشخیص مصلحت سخنوری پیشه کرده بودند ، حالا چطور در حال دست و پا زدن هستند و حتی سعی دارند از حضور وی در نماز جمعه جلوگیری کنند و از حضور عده ای از مردم در نماز جمعه هم وحشت دارند .


موضوع جالب و قابل توجه این است که برخی رسانه های آن لاین حامی طیف خاصی از اصولگرایان در ادامه خبرسازی های پیشین خود حتی صحبت از احتمال درگیری در نماز جمعه این هفته تهران به میان آورده اند . این ادعا اگرچه با توجه به این که نمازجمعه یکی از میعاد گاه های انقلابی ملت ایران است و همیشه همچون خانه ای امن از ملت دفاع کرده است ، اندکی خنده دار و دور از ذهن به نظر می رسد ، اما نشان از آن دارد که برخی دوستان از هیچ کاری برای تخریب و تهدید دریغ نمی کنند .


سوال اما اینجاست که منابع اطلاعاتی این دوستان کجاست و کیست که چنین خبرهایی را به آنها می رساند و آنها نیز در انتشار این اخبار اندکی درنگ نمی کنند. بعد هم این که چرا برخی از آقایان حتی از شرکت گسترده مردم در نماز جمعه نیز می ترسند که مجبور به ساخت و پرداخت چنین شایعه هایی شوند . متاسفانه کار به آنجا رسیده که این افراد برای تخریب چهره روبرو حتی تلاش می کنند تا نماز جمعه با شرکت حداقلی نمازگذاران برگزار شود !


 

هیچ نظری موجود نیست: