۱۳۸۸ تیر ۱۲, جمعه

رییس صدا و سیما زبان باز کرد

 


ضرغامی ؛‌ کسی که فرق بین کوچه و خیابان را نمی داند


جناب آقای ضرغامی رییس سازمان صدا و سیما که در جریان اتفاقات و رخداد های پس از انتخابات اظهار نظر خاصی نکرده بود ، بالاخره و بعد از فروکش کردن نسبی این اتفاق ها دهان گشوده تا سخن بگوید. سخنانی که گویا پیش از این یا جرات به زبان آوردن آن را نداشته و یا مصلحت در سکوت می دیده. اما حالا و بعد از هفته ها سکوت سخنانی را بر زبان جاری ساخته که بیشتر ای این که منطقی باشد ، نشان از چشم های بسته رییس صدا و سیما دارد و گوش هایی که گویی تا کنون پنبه در آن فروکرده بود.



ضرغامی در اظهارات اخیرش درباره آنچه وی «اتفاقات ناگوار پس از انتخابات » خوانده ، این اتفاقات را دلیلی بر «موفقیت آینده کشور» دانسته است و گفته است : دنیا در این انتخابات مشاهده کرد که دشمنان با بهانه ای که فراهم شد، تمام مدل ها یی که برای نابودی انقلاب داشتند را هزینه و خرج کردند، اما موفق نشدند و در همین یکی دو روز نیز بسیاری از این دشمنان عقب نشینی کردند و پیغام دادند که ما قصد دخالت در امور داخلی ایران را نداشتیم و در مدت کوتاهی دست آنها رو شد.


همین جا باید از جناب ضرغام (گویا بین مقامات به این نام معروف است) پرسید که بر کدام مبنا و قانون و دلیل می توان «اتفاقات ناگوار پس از انتخابات» را مقدمه ای برای «موفقیت کشور» دانست ؟ چگونه است که کتک زدن مردم که البته شما آنها را حامیان نامزد معترض می خوانید ، کشور را به موفقیت می رساند؟


بعد این که جناب آقای ضرغامی گویا تنها دست پخت های سازمان تحت امرشان را نگاه می کنند و برای کسب اطلاع هم که شده خبرهای خارج از ایران را پی گیر نیستند تا ببینند در روزهای گذشته کشورهای مختلف دنیا چه مواضعی در مقابل ایران گرفته اند.


آقای ضرغامی در ادامه بیانات گوهربار خود گفته که «دشمنان فکر می کردند با رسانه ها یی مانند صدای آمریکا، صدای انگلیس و فیس بوک و نظایر آن و با چهار تا آشوبگر در میدان ها می توانند به انقلاب صدمه بزند.


معلوم نیست هدف جناب ضرغامی از بیان این قسمت از سخنان چه بوده !؟ آیا ایشان مظورشان این بوده که صدای آمریکا و انگلیس و فیس بوک در آن حد و اندازه نیستند که به انقلاب صدمه ای بزنند . از کرامات شیخ ما چه عجب ! مشت باز کرد و گفت یک وجب ! جناب آقای ضرغامی اگر قرار باشد بعد از گذشت 30 سال از انقلاب چند شبکه خبری و سایت اجتماعی به آن لطمه بزنند که باید به خیلی موارد شک کرد . اما موضوع مهم این جاست که چرا شبکه هایی که نام بردید و سایت هایی نظیر فیس بوک و توییتر در جریان های اخیر مورد توجه مردم قرار گرفتند . البته خود بهتر از دیگران می دانید که چرا ! اما باز شنیدن آنها بد نیست.


نقش صدا و سیما در جریان های اخیر چگونه بود؟‌ در روزهای نخست که انگار نه انگار در شهرهای این مملکت خبری هست ! خبرهای صدا و سیما همه نوع خبری پخش می کردند به جز خبر راهپیمایی مردم و اعتراض ها . تا روز دوشنبه و آن حضور حمایتی و میلیونی ملت . البته اگر کسی در آن روز کشته نمی شد باز صدا و سیما سکوت اختیار می کرد ! اما آن روز مردم دیدند که چه کسانی کشته شدند و چه کسانی بر مردم حمله ور شدند . دیدند که چرا راهپیمایی میلیونی و چند ساعته در دقایق آخر به یک آشوب خیابانی مبدل شد و چه کسانی مسئول آن بودند . همین جا بود که صدا و سیما دست به کار شد و سناریویی نوشت مضحک و خنده دار از حضور آرام مردم در خیابان ، که البته از آنها با نان اغتشاش گر یاد می شد !  


روزهای بعد هم همین بود ! تلویزیون تحت امر شما هر گونه که میل شما و برخی نزدیکان شما بود خبر می خواندند و تصویر پخش می کردند و بیشتر وقت ها تصویری نداشتند که پخش کنند . اما همان زمان سایت ها و شبکه های خارجی پر بود از تصاویر واقعی که از ایران برایشان مخابره می شد ! و مردم هم به دنبال دیدن و شنیدن واقعیات بودند. شما بودی چه می کردی ؟ می نشستی و اخبار 20:30 را به مجری گری خبرنگار پیشین کیهان می دیدی ؟!


پس بی شک شما مقصر تغییر رویکرد مردم از صدا و سیما به شبکه های کشورهای دیگر هستی و نه افراد دیگر و شما باید پاسخگو باشید که چرا چنین عمل کردید که مردم منتظر باشند آخرین اخبار را از دهان افرادی چون نوری زاده بشنوند که در دروغ گویی و خیال پردازی استاد است و صاحب سبک !


آقای ضرغامی شمایی که می گویید «مقام بالای وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد که این انقلاب انقلاب موبایل است » ، از قطعی موبایل ها و پیامک اطلاعی ندارید انگار ! ؟ البته حق هم دارید ، به همین بی اطلاعی هم زیر نویس برنامه هایتان شماره اس ام اس بود و مجری برنامه سوالات را به نقل از پیامک های بینندگان می پرسید ! احتمالاً شما بینندگان تلوزیون را کودکانی خردسال می پندارید که محبوب ترین برنامه شان فیتیله ! جمعه تعطیله است !


جناب آقای ضرغامی چه کسانی «با استفاده از نرم افزارها و تمام فن آوری های نوین خواستند چهار تا کوچه ایران را تحت پوشش قرار دهند که بگویند این تمام خیابان های ایران است » ؟ حدفاصل میدان انقلاب تا آزادی چند کوچه است ؟ میدان ونک تا پارک وی چند کوچه است ؟ میدان هفت تیر تا ولی عصر چند کوچه است یا میدان امام خمینی که هر کدام لبریز بودند از جمعیت !؟


احتمالاً جناب ضرغامی یا در هفته های گذشته از دفتر کار خود خارج نشده که حتی جمعیت چند هزار نفری مقابل سازمان تحت امرش را ندیده و یا به کل معنی و مفهوم کوچه ! خیابان !‌ و میدان را نمی داند و نمی تواند از هم تشخیص بدهد ! و دم از فن آوری و نرم افزار می زند !!!  


جناب آقای ضرغامی در ادامه صحبت هایشان به تکرار توهمات خبرگزاری فارس پرداخته اند مبنی بر این که « برخی تصاویر ساختگی مثل مرگ همان خانم (ندا آقا سلطان)را به نمایش گذاشتند و بعد آقایی به نام آرش حجازی در این زمینه جوسازی کرد و اکنون نیز گم و گورشده و پیدایش نیست را به راه انداختند!»


ایشان همچنین از خاطرات مشترکشان با سفیر ونزوئلا تعریف می کنند که «او تعریف می کرد که در دور دوم انتخابات این کشور نیز همچین صحنه ای نظیر مرگ آن خانم را در آن کشور به راه انداختند و این سناریو هم در آنجا پیاده شد و می خواستند بگویند که رای آقای چاوز هم ساختگی است اما موفق نشدند».


آیا الگوی آقای ضرغامی ونزوئلا است ؟ و یا ایشان در ادامه اطلاعات کم و ناقصشان از ساز و کار  انتخابات در ونزوئلا چنین سخنانی را گفته اند ؟ دوختن آسمان و ریسمان در تهیه گزارش های مملوم از نا راستی را از کجا آموخته است ؟ از ونزوئلا ؟؟؟


رئیس سازمان صدا و سیما همچنین در اظهاراتی که گویا چندان جدی نیست گفته که « پس از انتخابات رسانه ملی وظیفه آرام سازی و جمع کردن تنش ها را به روش حرفه ای و متعهدانه پیش گرفت تا بتواند فضای آرام را به ملت بازگرداند.تلاش ما بر این بود که مشکل عمومی در کشور پیش نیاید اما برخی در ایجاد حوادث آگاهانه نقش بازی کردند و برخی نا آگاهانه در این حوادث نقش داستند.»‌


برخی از مصادیق آرام کردن و جمع کردن تنش ها به صورت حرفه ای این چنین است :‌ پخش کردن و تکرار یک تصویر از کتک خوردن یکی از برادران لباس شخصی ، البته با کاور پلنگی ! قصه پردازی از ماجرای کشته شدن ندا آقا سلطان ! زیر نویس کردن و اطلاع رسانی کامل درباره برنامه ها و تجمع های حامیان نامزد پیروز انتخابات و پوشش خبری کامل این تجمع های چند هزار نفری و بایکوت خبری تجمع های چند میلیونی و چند هزار نفری حامیان میر حسین موسوی . دعوت از اشخاصی چون جناب آقای حداد عادل و تبدیل وجه فرهنگی ایشان به یک شخصیت تند روی سیاسی ! که نشان داد که توانایی دارد به غیر از لبخند های زیبا ! در صدا و سیما داد و بیداد هم سر دهد و ...


آقای ضرغامی ادامه ریاست به چه قیمتی ؟!

۲ نظر:

نیمکت گفت...

سلام.
در این دو سه هفته ضعیف ترین عملکرد صدا و سیما رو دیدیم.
با کارشون حس بی اعتمادی زیادی در مخاطب ایجاد کردن.
حالا دیگه خبر های درستشون هم به دل آدم نمیشینه!
سیاست های اشتباه.
چیزی دیگه ای میشه گفت؟

احمد گفت...

ادامه ریاست به قیمت همین خونهایی که ریخته شد، واقعا فکر می کنی برای اینا وجدان و ...معنی داره؟ کافیه یکی از توی دخمه ای فتوایی واسشون صادر کنه اونوقت می بینی خدمتگذاری یعنی چه؟