۱۳۸۸ اسفند ۱۸, سه‌شنبه

خبر خوب: احمد جلالی فراهانی آزاد شد

خیلی خوشحالم. چند دقیقه پیش خبر آزادی احمد جلالی فراهانی دبیر سابق سرویس اجتماعی خبرگزاری مهر را شنیدم. احمد 17 بهمن ماه سال جاری یک روز پس از اخراج از خبرگزاری مهر بازداشت شده بود. اگرچه بازداشت او دلیل مشخصی نداشت (مثل خیلی از روزنامه نگارهای دیگری که در چند روز قبل از 22 بهمن دستگیر شدند)، اما بیانیه وزارت اطلاعات درباره برخی افراد دستگیر شده که یک روز پس از دستگیری احمد عزیز منتشر شد، نگرانی های زیادی در این باره به وجود آورده بود. 
به هر حال بر اساس خبری که سایت کلمه منتشر کرده است، احمد جلالی فراهانی دوشنبه شب از زندان اوین آزاد شده است و نگرانی های زیادی درباره او تا حدودی برطرف شد. 
احمد جلالی فراهانی از خبرنگاران و روزنامه نگاران کارکشته حوزه جامعه است که در روزنامه ها و خبرگزاری های مختلفی کارکرده است. من در روزنامه تهران امروز، البته پیش از لغو امتیازش با احمد آشنا شدم. بسیاری از اهالی رسانه تاکید دارند با رفتن احمد به گروه اجتماعی خبرگزاری مهر، رنگ و بوی تازه ای به این خبرگزاری بخشید. نمونه اش هم گزارشی بود که با پیگیری های او درباره تخریب آرامگاه کوروش منتشر شد و سر و صدای زیادی هم کرد. این گزارش توسط بسیاری از رسانه های به عنوان بهترین گزارش اجتماعی سال 87 شناخته شد.
نمونه هایی از اخبار و گزارش های خبرگزاری مهر درباره مقبره کوروش: 
آرزو می کنم تمام زندانیانی که بی علت در بند هستند همچون احمد آزاد شوند. 
خبر آزادی احمد جلالی فراهانی : 

عماد بهاور، احمد جلالی و یاشار دارالشفایی آزاد شدند

تحریریه خاموش، وبلاگ احمد

۱ نظر:

sinohe گفت...

خوبه ولی از اول نباید میگرفتنش