۱۳۸۸ اسفند ۱۱, سه‌شنبه

بی اعتمادی آقای هولوکاست به «اعتماد» و «ایران دخت»


دیروز اتفاق هایی افتاد که هم خوب بود هم خیلی بد. اما به خاطر ناراحتی درباره خبر بد می نویسم. خبر خوبش باشد برای بعد.
بالاخره روزنامه اعتماد توقیف شد. بعد از انتخابات خیلی از روزنامه نگار ها و حتی مردم عادی و روزنامه خوان هر روز انتظار شنیدن این خبر را داشتند. هر روز منتظر بودیم بعد از روزنامه اعتماد ملی و کلمه سبز و چند روزنامه دیگر طرفدار مهندس موسوی، خبر توقیف اعتماد را بشنویم. اما اعتماد سرپا بود. شعله را پایین کشیده بود تا حرارتش کسی را آزار ندهد. به کسی نمی گفت بالای چشمت ابرو تا به آنها بر نخورد. به همین دلیل مانده بود. برای ماندن و نفس کشیدن تقریباً بیخیال روزنامه نگاری تقریباً حرفه ای شده بود و تنها به خبرنگاری بسنده می کرد و حداقل امید به ادامه راه داشت.
حتی زمانی که رامین هولوکاست، پا به عرصه ستم دیده مطبوعات گذاشت، اعتماد ماند و زندگی کرد. خبرنگار و روزنامه نگار از اعتماد بازداشت می شد و به زندان می رفت، اما اعتماد هر روز صبح روی دکه ها بود. بود تا دیروز. بالاخره خبر بدی که خیلی ها ماه ها و شاید سال ها از شنیدنش ترس داشتند منتشر شد. رامین هولوکاست یکی از آخرین شعله های روشن مطبوعات ایران را خاموش کرد تا برگ افتخار دیگری به کارنامه چند ماهه اما پرپیمانش اضافه کند.
- در کنار اعتماد مجله ایران دخت به سردبیری محمد قوچانی نیز لغو مجوز شد. ایران دخت این روزها شاید تنها مجله خواندنی باقی مانده بود. اما ...
- چند روز بیشتر به آغاز سال جدید باقی نمانده است و باز تعداد زیادی از روزنامه نگاران بیکار شدند. باید این سوال را از رامین پرسید که آیا آرامش دارد؟ آیا اصلاً به بیکاری افراد می اندیشد؟ آیا می داند چند روز دیگر تعطیلات عید است؟ آیا می داند سال نو چه معنی دارد؟ آیا می داند بیکار شدن آن هم نزدیک سال جدید چه طعمی دارد؟
- قوه قضاییه در جریان تعطیلی روزنامه های آرمان و فرهنگ آشتی تلاش زیادی برای بازگشت آنها به عرصه مطبوعات انجام داد. امیدواریم آقای لاریجانی و همکارانشان در قوه قضاییه برای اعتماد و ایران دخت هم سنگ تمام بگذارند.
- دیروز بعد از خبر تعطیلی روزنامه اعتماد، از یک منبع تقریباً موثق خبری مبنی بر این شنیدم که اگر روزنامه اعتماد تا چند روز آینده اجازه ادامه فعالیت پیدا نکند، تیم تحریریه اعتماد، روزنامه «روزگار» را روی دکه ها می فرستد. البته این خبر به تائید برخی دوستان اعتمادی ام نرسید. اما امیدوارم اعتماد ادامه داشته باشد یا اعتماد مردم را به دست روزگار بسپارد.

هیچ نظری موجود نیست: