۱۳۸۸ خرداد ۲۴, یکشنبه

دولت محبوب ؟؟؟

 


انتخابات ، ‌لباس شخصی و سوزش گاز اشک آور


لباس شخصی ! گاز اشک آور! آتش و دود ! مردم ایران و مخصوصاً تهران دیروز و پس از اعلام نتیجه نهایی انتخابات بار دیگر سوزش گاز اشک آور را حس کردند و خاطره 18 تیر زنده شد.


اعلام نتیجه انتخابات از سوی وزارت کشور به ریاست صادق محصولی ، دوست صمیمی و دیرینه محمود احمدی نژاد ،‌مبنی بر این که رییس دولت نهم می تواند ریاست دولت دهم را هم برعهده بگیرد ، آنچنان بوی نادرستی می داد و رگه های دروغ داشت که ملت را عصبانی کرد . دیروز خیابان های شهر های ایران و به خصوص تهران مانند چند روز گذشته شلوغ بود ، اما این بار به جای شعار های انتخاباتی ،‌ شکایت از دولت و نحوه شمارش آرا از دهان مردم خارج می شد.



موارد مشکوک در انتخابات ریاست جمهوری زیاد بود . یاد همه مان هست که در دوره های گذشته انتخابات برای این که آمار شرکت کننده در انتخابات بالا تر برود ،‌زمان رای گیری را تا حدود ساعت 12 شب تمدید می کردند و از مردم حتی در آخرین ساعات شب هم رای می گرفتند. موضوعی که در این انتخابات از یاد مسئولان مملکت رفت و دلیلی شد تا ساعت 10 شب در های شعب رای گیری را ببندند . این درحالی بود که در شهرهای مختلف ایران مردم تا ساعات پایانی شب خواستار رای دهی بودند . اما گویا خبر رسیده بود که آرای میرحسین موسوی در صندوق ها در حال افزایش است و نباید این روند ادامه یابد.



از دیگر سو موضوع اتمام برگه های رای گیری هم بسیار شک آفرین بود . عصر جمعه بسیاری از شعبه های بزرگ رای گیری اعلام کردند که که برگه های رای گیری تمام شده است و نمی توانند از مردم رای گیریکنند. در تهران و بسیاری از شهر های بزرگ به مردم گفته شد که به دلیل نداشتن برگه رای گیری به خانه هایشان بروند. این درصورتی است که به گفته خبرنگاران حاضر در وزارت کشور ، کامران دانشجو رییس ستاد انتخابات کشور چنین اخباری را تکذیب می کرده و معتقد بوده که برگه رای گیری به اندازه کافی در شعب وجود دارد.


از دیگر سو شمارش آرا در شعب رای گیری آنچنان سرعتی داشت که تمام خبرنگاران حاضر در وزارت کشور را متعجب کرده بود . از ساعت 12 شب روز جمعه (24) که شمارش و اعلام نتایج رای گیری آغاز شده بود ، دانشجو هر نیم ساعت یا 20 دقیقه آمار اعلام می کرد و مقدار این آمار بسیار زیاد بود . خبرنگاران علت این موضوع را جویا شدند که دانشجو گفت که شمارش آرا به طور آن لاین است و سرعت بالا . این درحالی است که هنوز هم آرا در شعب به صورت دستی شمارش می شود و از رایانه در حد یک ماشین حساب استفاده می شود نه بیشتر ! به همین دلیل این موضوع جای سوال بسیاری برای منتقدان گذاشت .


اما از آنجایی که مردم خود از تصمیم خود خبر داشتند ، به این شمارش آرا اعتراض کردند . ملت می دانستند که حمایت از موسوی در سراسر ایران همه گیر شده بود ، این که کسی غیر از میرحسین رای اول انتخابات را کسب کند ، آن هم با 24 میلیون غیر قابل باور و به بیان بهتر غیر قابل فهم بود و خبر از اتفاقاتی می داد که برخی اصلاح طلبان با عنوان «مهندسی جدید انتخابات»‌ از آن یاد می کنند. همین موضوع دلیلی شد تا مردم که تا کنون تنها برای حمایت آرام در خیابان ها بودند ،حالا با مشت گره کرده به خیابان ها بیایند .


به طور قطع کسی در ایران و هیچ جای دنیا با درگیری موافق نیست ، اما این که حقی ناحق شود هم مورد قبول هیچ ایرانی قرار نمی گیرد . شبهه در انتخابات ریاست جمهوری از دیروز بار دیگر پای گار ضد شورش را به خیابان ها باز کرد و بار دیگر مردم چشمشان به هیبت لباس شخصی ها و انصار حزب الله روشن شد !‌


شنبه شب خیابان های تهران زیر پای گار ویژه و لباس شخصی ها لرزید . ماموران نیروی انتظامی به جای حمایت از مردمی که زیر دست و پای لباس کتک می خوردند و به خاک و خون کشیده می شدند ، از برادران لباس شخصی و چماق به دست حمایت می کرد تا بار دیگر نشان دهد،‌ این شهر تاریک بی قانون است .


ماموران موسوم به لباس شخصی چوب و چماق به دست دیشب در خیابان ها فرقی میان مردم و معتریض و اوباش نمی دیدند و همه را کتک می زدند . جالب این بود که این چماق به دستان از سوی نیروی انتظامی پشتیبانی می شدند و آزادانه در خیابان ها و کوچه های تهران فریاد «حزب الله ،‌ماشا الله» سر می دادند .


نیروی انتظامی هم با آوردن ماموران ضد شورش با لباس های عجیب و غریب به دنبال ترساندن مردم بود و به جای این که از مردم حمایت کنند ،‌هوای چماقداران را داشتند . این شرایط تنها تاسف لازم دارد و نه هیچ واکنش دیگر. آیا باید این دولت را دولتی محبوب خواند ؟

۱ نظر:

ستاد گفت...

تظاهرات آرام امروز دوشنبه مورخ 25/3/1388 از ساعت 16 از مقابل درب اصلی دانشگاه تهران تا میدان آزادی