۱۳۸۸ فروردین ۲۲, شنبه

خبر آزادی جزایری

 


خبر کافه وطن و تایید کیهان !


روز دوم یا سوم تعطیلات بود که خبر آزادی شهرام جزایری را از یک منبع تقریباً آگاه شنیدم و چهارم فروردین هم این خبر را روز وبلاگم – کافه وطن- گذاشتم . البته این خبر اگر چه به نظر درست می آمد، اما به دلیل انتشار آن در زمان تعطیلات آن چنان که باید و شاید مورد توجه دوستان رسانه ای قرار نگرفت ، و در جایی هم نقل نشد . البته به دلیل این که جزایری یک بار فرار کرده و دستگیر شده بود ، کسی فکر نمی کرد که آزاد شود . گذشت تا این که امروز – شنبه ،‌22 فروردین- حسین شریعتمداری در ستون یادداشت روز روزنامه کیهان مطلبی را به قلم خود منتشر کرد با عنوان «آنجا چه خبر است ؟» که در آن خبر آزادی شهرام جزایری آمده است . در قسمتی از این یادداشت می خوانیم :


چند روز پیش، خبری به کیهان رسید که از آزادی قریب الوقوع شهرام جزایری حکایت می کرد. این خبر با توجه به فساد اقتصادی اثبات شده، و محکومیت تأیید شده شهرام جزایری، باورکردنی نبود. خبر آن که در آخرین ساعات باقیمانده تا آزادی شهرام جزایری، حجت الاسلام والمسلمین رئیسی، معاون اول قوه قضائیه از ماجرای این قانون شکنی و زد و بند پشت صحنه برخی از مسئولان- متأسفانه بلندپایه- قوه قضائیه با خبر می شود و بلافاصله خود را به مسئول اجرای حکم رسانده و خواستار توقف آن می شود. ولی مسئول مربوطه اعلام می کند که حکم آزادی شهرام جزایری تمامی مراحل را طی کرده و حتی به امضای یک مقام عالی رتبه در قوه قضائیه هم رسیده است! و تأکید می کند که حق ندارد مانع آزادی جزایری شود!


البته جناب شریعتمداری در این یادداشت آورده است که جزایری بالاخره آزاد نشده ، شاید به این دلیل که قرار نبود این خبر منتشر شود و منتشر شده است .


اما این خبر بعد از گذشت چند ساعت از انتشار کیهان تکذیب شد ، چنان که سهراب سليماني مدير کل زندانهاي استان تهران خبر منتشر شده در بعضي از رسانه ها مبني بر احتمال آزادي شهرام جزايري را به شدت تکذيب کرد.


مدير کل زندانهاي استان تهران به مهر گفت که تا کنون از سوي مراجع قضائي دستوري در خصوص آزادي شهرام جزايري به ما اعلام نشده است و خبر آزادي وي به هيچ عنوان صحت ندارد.


اما موضوع وقتی جالب تر می شود که وکیل شهرام جزایری در این خبر از موافقت رییس قوه قضاییه با اعطاي مرخصی به موکل خود خبر داد. سید محمود علیزاده طباطبایی به ایلنا، با اعلام این مطلب افزود: مرخصی حق موکل بنده است که این موضوع نيز بارها از زبان سخنگوی قوه قضاییه نیز اعلام شده است.


خب ،‌حالا اگه این چند تکه از پازل جزایری را کنار هم بگذارید ، می بینیم که خبری که کافه در تعطیلات منتشر کرد همچین بی ربط هم نبود. پس از این بعد باید به خبر های وبلاگی بیشتر اعتماد کنی؟


دنباله نوشت ! : اینجانب طی بیانیه ای هرگونه ارتباط مستقین و غیر مستقیم با کیهان و شریعتمداری و ... را قویاْ تکذیب می نمایم . باشد که دوستان گیر چند پیش ندهند !


 

۲ نظر:

علی گفت...

اینم لینکش:

http://www.aftab.ir/news/2008/oct/21/c1c1224590044_politics_iran_shahram_jazayeri.php

نصیرالدین جعفری گفت...

سلام. ببخشید که دیر کردم. من از طریق یکی از دوستان وبلاگم یعنی آقای احمد صداقت صاحب وبلاگ "داستان های کودک درون " با این نشریه آشنا شدم و از اولین شماره آن، فقط در روز های شنبه، همکاری می کنم. نویسندگان در این روزنامه موظفند که مقالاتشان تا جای ممکن تخصصی و حداکثر در 500 کلمه تدوین شود. کار با این روزنامه هیچ انتفاع مالی ندارد. این روز نامه هفته ای سه شماره نشر در روز های شنبه، دوشنبه و چهارشنبه دارد و سه سردبیر آن به صورت گردشی هرکدام مسئولیت یک روز را به عهده می گیرند. اگر مایل به همکاری هستید یک مقاله با مشخصات فوق برایم بفرستید تا همراه با آدرس وبلاگ و پست الکترونیک شما برای آقای صداقت ارسال کنم. اگر ایشان موافق بودند خودشان با شما تماس خواهند گرفت. ممنون که به وبلاگ من سرزدید.