۱۳۸۷ دی ۲۵, چهارشنبه

شبکه BBC فارسی از امروز


 


خوشحال باشیم یا نگران !؟


شبکه BBC فارسی از امروز



بدون شک شروع به کار تلویزیون بی بی سی ، آن هم از نوع فارسی موضوعی نیست که بتوان بدون توجه از کنارش عبور کرد . شروع به کار شبکه تلویزیونی بی بی سی فارسی گذشته از موضوع اضافه شدن یک تلویزیون فارسی زبان حرفه ای به شبکه های ماهواره ای که بهترین نام برای آنها لس آنجلسی است ، حاوی پیام های بسیاری برای فارسی زبانان غیر ایرانی و مخصوصاً ایرانی است و خواهد بود . این که یکی از بهترین و حرفه ای ترین شبکه های خبری جهان در انگلستان یک شبکه با زبان فارسی راه اندازی کند خبر از آن دارد که انگلیسی ها – که گویا به پدر سیاست دنیا شهرت دارند – برنامه ویژه ای را برای فارسی زبانان و بخصوص ایرانی ها در نظر گرفته اند و به دنبال هدف خاصی می گردند .


البته من معتقدم فعالیت شبکه فارسی بی بی سی در جمع شبکه های مختلف لس آنجلسی و شبکه های موزیک و شبکه ای چون صدای آمریکا که تنها در توهم بر اندازی نظام سیر می کند ، بدون شک نقطه امیدی خواهد بود برای دیدن برنامه هایی حرفه ای و بدرد بخور – فکر نمی کنم هیچ کدام از ما مستند بی بی سی درباره حیات وحش ایران را از یاد برده باشیم ، اگر چه تا انتها پخش نشد . همچنین این نکته را هم نباید از قلم انداخت که خیلی ها از هم اکنون نگاه بد و منفی به این شبکه فارسی خواهند داشت . به هر حال این یعنی آزادی بیان !!!


پی ن : برنامه های تلویزیون فارسی بی بی سی روزانه به مدت هشت ساعت از ۱۷ بعد از ظهر تا یک نیمه شب به وقت تهران (۱۳:۳۰ تا ۲۱:۳۰ به وقت گرینویچ) و از ۱۸ به وقت کابل از استودیوهای بی بی سی در لندن پخش می شود.


 


 


این هم چند تا عکس از آغاز به کار شبکه تلویزیونی فارسی BBC با کارکنان ایرانی :



فرناز قاضي زاده مجري اخبار




داريوش كريمي سردبير اخبار , پونه قدسي مجري و راب بينون



فرين عاصمي , مهدي پرينچي سردبير اخبار , فرناز قاضي زاده و نادر سلطان پور مجريان اخبار



فرناز قاضي زاده در برخي از روزنامه هاي ايران از جمله ياس نو , نشاط و زن كار كرده است . او حرفه تلويزيوني خود را در سال 2000 به عنوان مجري يك برنامه روزانه علمي در تلويزيون ايران آغاز كرد.



ناجيه غلامي حرفه راديويي و تلويزيوني خود را در سال 2001 به عنوان گزارشگر بي بي سي فارسي در شهر مشهد آغاز كرد . او نخستين خبرنگار فارسي زباني بود كه از سوي دولت ايران براي كار براي بي بي سي مجوز گرفت.



جمال الدين موسوي حرفه خود در بي بي سي را در سال 2001 با كار براي مجله آسياي ميانه بي بي سي در ايران و افغانستان  شروع كرد . پيش از پيوستن به بي بي سي , سردبير هفته نامه اي براي پناهندگان افغان ساكن مشهد بود.



سيما علي نژاد حرفه روزنامه نگاري خود را در سال ۱۹۹۰ با نوشتن گزارش براي چند مجله معتبر ايراني آغاز كرد. در سال ۱۹۹۳ به عنوان خبرنگار و مجري به بخش فارسي راديو بي بي سي پيوست. او در اين راديو در مقام سردبير خبر و برنامه ھاي مستند و آنلاين كار كرده است.


حالا خوشحال باشیم یا نگران ؟


 


 


 

۸ نظر:

F@riborz گفت...

و آهنگ جدید و زیبای M2One Ft. SalatinBand با نام تاریخ مصرف با 3 یفیت
موزی ویدیو جدید و زیبای ضرورت به همراه رشید به نام با تو دلم شاد
100در 100اورجینال... رافقط و فقط از سایت ما دانلود کنید....دوست عزیز برای استفاده از امکانات ویژه و قرعه کشی ماهانه حتما در سایت عضو شوید و فرم عضویت را پر کنید.

با تشکر:مدیریت سایت.

نصیرالدین جعغری گفت...

فکر می کنم حالا بسیاری از آقایان معنی "جریان آزاد " خبر را درک کنند.

سعيد گفت...

من كه خوشحالم برنامه ها و اخبارش خيلي حرفه اي و جذابه

سیامک گفت...

باید خوشحال باشیم. چرا نگران؟ وسط این معرکه ای که صدای آمریکا در توهم براندازی نظام است و یکی دو تا از شبکه های لس آنجلسی هم در همین مسیر هماوایی میکنند، ارباب آمده وسط گود و میخواهد خودش برای حفظ نظام ولایت فقیه دست به کار شود. به به خوش به حالمان. اصلا براندازی یعنی چه؟ ما اگر ولی فقیه نباشد که توی سرمان بزند یا خاتمی نباشد که فریبمان بدهد و سر کارمان بگذارد، شب خوابمان نمیبرد. ما لذت میبریم از اینکه سرمایه های ملی مان را به باد دهند و به لبنان و غزه و... بفرستند یا خودشان با آقازاده های شان نوش جان کنند.
مرسی ارباب جان که امدی تا این عزیزانی که خودت به ما هدیه کرده بودی خدای نکرده از دستمان نروند.

maryam گفت...

اینهم استعمار نو از نوع دیگرش

ma گفت...

salam
in matlabo dar morede khanome ghazizade bebinin....

http://www.reporter.ir/archives/83/11/002706.php

خبرنگار غرغرو گفت...

من که خوشحالم

شب تاب گفت...

خبر خوشحال کننده ای بود .مرسی