۱۳۸۷ دی ۱۴, شنبه

«تهران امروز» لغو توقیف شد

 


رنگ خاطرات «تهران امروز» پر رنگ شد 



شنیدن خبر رفع توقیف تهران امروز آنقدر که شنیدن خبر توقیفش ناراحتم کرده بود ، خوشحالم نکرد . فکر می کنم این احساس مشترکی باشه بین همه همکاران تهران امروزی . نه اینکه خوشحال نشدم ، که واقعاً این طور نیست ، اما تجربه روزنامه هایی مثل شرق نشان داده که هیچ روزنامه ای در انتشار مجدد مثل روزهای قبل از تعطیل شدن نبوده و نیست . همین موضوع به نظرم بهترین دلیل برای احساسی است که در بالا به آن اشاره کردم .


اما به هرحال خوشحالم و حتی خیلی خوشحالم از این که تهران امروز به عنوان یک روزنامه اعتدال گرا که زیاد به چپ و راست کاری نداشت دوباره می تواند به عرصه مطبوعات کشور بازگردد که این روزها روزگار خوشی نمی گذراند ، که این وضعیت با توقیف روزنامه کارگزاران – ارگان حزب کارگزاران سازندگی – بد تر از قبل نیز شده است .


اما ناراحتم برای همکارانی که تهران امروز را بزرگ کردند و راه رفتن یادش دادند ، آن هایی که با جان و دل کار کردند تا تهران امروز سری در روزنامه نگاری آن روزها بلند کند . اگر چه جدا شدن افرادی چون دکتر احمد توکلی ، پرویز اسماعیلی و . . . پیش از توقیف روزنامه تاثیراتی نه چندان مثبت بر کارکرد روزنامه گذاشته بود ، اما به هر حال آنان که مانده بودند تمام تلاششان را می کردند تا . . . اما . . . ( فکر کنم آنهایی که باید بدانند ، می توانند جای نقطه چین را پرکنند)


اما امروز با تمام خوشحالی از خبر بازگشایی تهران امروز باید دلتنگ باشیم برای سعید افسر که در ایران نماند و رفت ، کیوان کثیریان که بعد از خبر تعطیلی روزنامه هیچ وقت دفاعیاتش از روزنامه را از یاد نخواهیم برد و دیگر اعضای تحریریه که همه ناراحت بودند و شاکی از بلایی که دیگران به سرشان آورده بودند .


به هرحال امیدوارم روزنامه تهران امروز که هنوز هم خاطرات حضور در تحریریه آن در ذهنم پرنگ تر از بقیه خاطرات است ،در انتشار مجددش دوباره به اعتدال گرایی روی بیاورد و باز با مطالب خواندنی و فراجناحی بر دکه ها خودنمایی کند .


پی نوشت (آخرین خبر) : گویا آقای قالیباف به فکر این است که تعدادی از خبرنگاران و روزنامه نگاران موسسه همشهری را به تحریریه تهران امروز بفرستد . راست و دروغش را نمی دانم .

۴ نظر:

امین گفت...

با سلام .
مجموعه بزرگ بانک اخبار امین در انتظار حضور گرم شماست ...
*- صفحه مرکزی: از این صفحه به کلیه قسمت های مجموعه دسترسی خواهید داشت
*- صفحه اخبار سینما : در این صفحه به جدیدترین اخبار سینمایی ایران و جهان دسترسی خواهید یافت
*- صفحه اخبار نشر و کتاب : در این صفحه به اخبار بازار نشر و کتاب ایران و جهان دسترسی خواهید داشت + امکانات جذاب و متنوع دیگر
*- صفحه اخبار بازی : در این صفحه اخبار و مطالب جذاب پیرامون صنعت بازی در ایران در اختیار شما خواهید بود
*- صفحه اخبار نارنیا : مخصوص طرفداران مجموعه داستان فانتزی-حماسی نارنیا نوشته سی اس لوئیس
*- صفحه اخبار متفرقه : در این وبلاگ به اخبار متنوع و مهم علمی – ورزشی – حادثه ایی و سرگرمی دسترسی خواهید داشت
*- صفحه اخبار ایران بزرگ : لینک های اخبار مهم سیاسی ایران و جهان (ویژه : پیگیری اخبار غزه)
بعلاوه قسمت های متنوع بانک اطلاعات ، گالری تصاویر و جداول اطلاعاتی pdf
راستی ... شرکت در نظرسنجی های متنوع ما را فراموش نکنید .
با تشکر .

نیمکت گفت...

سلام.
خوبید؟
...
حس کار روی پروژه مو ندارم!
آخه کارام طرح هایی هستن که تو اتود خوب جواب دادن و بهترین نوع بیان براشون کاغذ مداد و فتوشاپه..اینه که اصلا دل و دماغ آوردنشون رو بوم رو ندارم.
...
علاقمند به سیاست نیستم ولی دوست دارم در جریان اخبار روز باشم.
تا امروز تهران امروز نخوندم برا همین احساسی ندارم!
مخصوصا که نمیدونم چرا توقیف شد و چرا توقیف لغو شد!
...
از کارهاتون تو بلاگتون نمی ذارید؟!
...
فعلا.

نیمکت گفت...

لینک شدید...بی اجازه :)

یه انسان گفت...

سلام
یه بازی گذاشتم زود لود میشه!
بیا یه امتحانی بکن.
اسرائیلی ها هم دادشون در اومده!!!!
کیف کن!
به این میگند جنگ الکترونیک!!!!!
برو می فهمی موضوع از چه قراره