۱۳۸۹ فروردین ۱۷, سه‌شنبه

میرحسین موسوی، نماینده میلیون ها ایرانی تاثیرگذار بر دنیا

در یکی از سایت ها خبری خواندم درباره این که مجله تایم نظر سنجی گذاشته برای انتخاب تاثیر گذارترین چهره های سال و در این نظر سنجی نام میرحسین موسوی نیز وجود دارد. سایت منتشر کننده این خبر از مخاطبانش خواسته بود در این نظر سنجی شرکت کنند و به مهندس موسوی رای دهند.
سوالی برایم به وجود آمد، آیا میرحسین موسوی شخصیت تاثیر گذاری است و توانسته بر روند زندگی ایرانی ها و ایران تاثیر بگذارد؟
یاد روزهای قبل از انتخابات بخیر. روزهایی که هنوز معلوم نبود چه کسی نامزد خواهد شد و بحث ها بر سر نامزدی خاتمی و موسوی زیاد بود. یادم می آید خیلی ها موسوی را نمی شناختند. این که می گویم خیلی ها نمی شناختند، منظورم نسلی از جوانان بود که تازه به سن رای دادن رسیده بودند. یا آنهایی که خیلی در وادی سیاست و انتخابات و این حرف ها نبودند.
وگرنه چه کسی است که موسوی را نشناسد؟ وقتی خبرهایی درباره احتمال نامزدی میرحسین موسوی در انتخابات شنیده می شد، اولین کسانی که به این خبرها واکنش نشان می دانند، پدرها و مادرها و بزرگان خانواده بودند.
آنهایی که انقلاب و پس از انقلاب را دیده اند و یادشان هست انقلاب چطور انقلاب شد و دوران نخست وزیری، نخست وزیر امام چگونه بود. آنهایی که دوران جنگ و مشکلات آن زمان را به خاطر داشتند.
همین بود که نام موسوی اول از طرف آنها تائید می شد. البته ناگفته نماند که خیلی از همین پدر و مادرها و بزرگترها از خانه نشینی طولانی مدت مهندس نقاش شاکی بودند.
یادم می آید وقتی حضور موسوی در انتخابات ریاست جمهوری قطعی شد، پدرم یکی از مخالفان حضور او در انتخابات بود. دلیلش را که می پرسیدم شکایت داشت از حدود 20 سال سکوت موسوی. می گفت: «این آدم به درد سیاست نمی خوره، این همه سال نشسته تو خونه و حالا اومده می خواد تو انتخابات ریاست جمهور شرکت بکنه.»
وقتی می پرسیدم چرا و چه اشکالی دارد یکی بعد از این همه سال بیاید و قصد رییس جمهور شدن داشته باشد، می گفت: «این آدم این همه سال نبوده، اصلاً نمی دونه چی به چیه. همون خاتمی بیاد خیلی بهتره. من امید ندارم که رای بیاره»
مخالفانی مثل پدرم کم نبودند. اما میر حسین موسوی آمد و نشان داد که هنوز هم سیاست مدار است. هنوز هم میر حسین موسوی است. البته بماند که هواداران طرف مقابل گمان می کردند با حضور موسوی در انتخابات حتماً پیروز خواهند شد. اما اسقبال از او در شهر های مختلف، بخصوص در آذربایجان نشان داد که در محبوبیت و معروفیت چیزی کم از خاتمی ندارد. البته یک فرق با خاتمی داشت. این که اگر در میتینگ های انتخاباتی خاتمی تنها جوانان حضور داشتند، در میتینگ های موسوی می شد از هر سنی طرفدار دید. پیر و جوان.
مهندس موسوی در انتخابات شرکت کرد و همین حضور او باعث شد تا در یکی از مثال زدنی ترین انتخاب های بعد از انقلاب بیشتر از 80 درصد مردم در انتخابات شرکت کنند.
اما دیدم که چه شد و چه اتفاق هایی افتاد. همین جا بود که مردم و آنهایی که درباره حضور موسوی شک داشتند فهمیدند که رییس جمهور شدن او خیلی بیشتر از آنچه گمان می رفت بر آینده ایران تاثیر گذار بود.
ایران بعد از موسوی با ایران قبل از موسوی تفاوت های فراوانی داشت. مردم متحد بودند. اعتراض های میلیونی به نتایج دور از انتظار انتخابات نشان داد که مردم آگاه شده اند. همین جاست که می توان گفت «مهندس میرحسین موسوی تاثیر گذار ترین چهره بر مردم ایران و حتی مردم جهان است، چون مردم ایران بر دنیا تاثیر گذاشتند.»
جهان بعد از موسوی ایران را بهتر شناخت و با ایرانیان همراه شد. حضور موسوی و همراهی مردم با او جنبشی را به نام جنبش سبز به وجود آورد که شاید در تاریخ ایران بی سابقه باشد. جنبشی که حالا دوستان و دوستاران زیادی دارد و البته دشمنانی هم دارد.
موسوی بود که مردم آمدند. حالا نیز مردم هستند که موسوی ادامه می دهد. شاید بی راه نباشد که بگوییم هر یک از مردم و جنبش سبزی ها، خود یک شخصیت تاثیرگذار بر جهان هستند. پس موسوی نماینده میلیون ها شخصیت تاثیر گذار بر دنیا است.
اینجا می توانید به مهندس موسوی به عنوان چهره تاثیرگذار رای دهید

هیچ نظری موجود نیست: