۱۳۸۸ خرداد ۹, شنبه

 


دولت در قطار ، قطار دولتی


   استفاده محمود احمدی نژاد از اموال ، دارایی ها و امکاناک دولتی به عنوان رییس دولت نهم و یکی از مطرح ترین نامزدهای انتخابات آتی ریاست جمهوری ، از اموال ، دارایی ها و امکانات دولتی موضوعی است که در روزهای گذشته و با نزدیکی به انتخابات بحث های زیادی را به وجود آورده .


خیلی ها معتقد بودند که رییس و هیات دولت تحت امرش در آستانه انتخابات و به خصوص در دوران تبلیغات انتخاباتی نباید به سفرهای استانی برود ، این افراد حتی عقیده داشتند که شورای نگهبان و دیگر نهاد های نظارتی همچون مجلس باید سفرهایی چون سفرهای استانی جلوگیری کند. بعضی ها هم به صدا و سیما ایراد می گیرند که رسانه میلی در دوران تبلیغات انتخابات نباید همچون گذشته خبرهای مربوط به دولت را پوشش بدهد ، تا به این وسیله امر عدالت که رییس دولت نهم 4 سال بر آن تاکید داشت به خوبی اجرا شود . شنیدن چنین انتقاد هایی به خصوص درباره عملکرد دولت حاکم در روزهای نزدیک انتخابات عادی است ، اما وقتی چنین شنیده هایی که برخی آن را شایعه می دانند ، مصداق پیدا می کنند ، موضوع نیز فرق می کند و لازم است که پیرامون آن فکر شود.


راه آهن دولت


چند خط بالا را گفتم تا تجربه ای را تعریف کنم که هفته پیش با آن درگیر بودم . به دلیل اتفاقی نه چندان خوشایند ، چند روز پیش به میانه یکی از شهرستان های استان آذربایجان غربی رفتم . راه رفت را همراه یکی از اقوام و با ماشین شخصی او رفتیم ، اما برای برگشت بلیط قطار گرفتم تا بتوانم بعد از سه روز مرخصی ، سرکار بروم . بلیطی که گرفتم برای قطار هایی با نام پردیس بود که متفاوت با قطار های معمولی که ساعات 3 بعد از ظهر به سمت تهران می روند ، ساعت 2 عصر از شهرستان میانه به سمت تهران حرکت کرد. قطاری با قیمت بلیط 5800 تومان که نسبت به قطار های معمولی (2400) تومان دارای واگن های جدید تر و با امکانات بیشتری هستند. (در این باره در آینده نزدیک خواهم نوشت!)



از راحتی های این قطار که در کنار برخی ضعف هایش کم رنگ می شدند که بگذریم ، می رسیم که مانیتور هایی که برای دیدن فیلم در واگن این قطار ها گذاشته شده است. مانیتورهای 15 اینچی که مسافران در فاصله میانه تا تهران و بلعکس 2 فیلم سینمایی معمولاً تکراری از آن می بینن.


اما موضوع مهم نه واگن های قطار سیمرغ و نه مانیتورها و نه فیلم های تکراری هستند. نکته در نوشته هایی هایی است که در طول پخش به صورت زیر نویس برای مسافران به نمایش در می آید . نوشته هایی که به طور مستقیم فعالیت های دولت نهم را نشانه رفته است و دائم از آنها یاد می کند . چاشنی این نوشته ها هم جملاتی از مقام معظم رهبری درباره کارهای دولت است که چند بار و چند بار برای خوانده شدن از زیر تصویر عبور می کند. توجه به این نوشته ها زمانی مهم می شود که اگر شما به هر دلیلی نتوانید از قطارهای ویژه استفاده کنید و مجبور باشد با قطار های ارزان قیمت سفر کنید ، هیچ اثری از نوشته ها نخواهید دید. چون قطار های ارزان قیمت چنان کهنه و عذاب آور هستند که مطمئناً خواندن هر جمله ای درباره باعث و بانی ورود واگن های دست چند دهم آلمانی به سیستم ریلی کشور تنها نتیجه عکس خواهد داشت.




البته سالن راه آهن تهران هم که روزانه از مسافران زیادی پر و خالی می شود نیز در نوع خود قابل توجه است . سالنی پر از تابلوهایی که تا چند ماه پیش جایگاه تبلیغات شرکت های مختلف بودند و حالا بیلبوردی برای یاد آوری «خدمات» دولت نهم به مسافران و مردم .  به هر حال چنین مواردی را تنها و تنها می توان مطرح کرد . سفرهای استانی ادامه دارد. خبرهای دولت به عنوان دولت حاکم در مقابل اخبار مربوط به دیگر نامزدهای انتخاباتی در تلویزیون ضرغامی هنوز نسبتی 100 به 5 دارد و ...


خیلی هایمان این روزها به این فکر می کنیم که آیا میر حسین ، کروبی یا رضایی می توانند در جایگاه فعلی احمدی نژاد موفق باشند ؟

۱ نظر:

سید سهیل مهرزاد گفت...

بلند آسمانم آرزوست

تور استثنائی پرواز با هلی کوپتر

برای شما که عاشق تورهای مهیج و جذاب هستید

تهران – شمال – تهران


اگر دوست دارید پرواز از فراز سلسله جبال
البرز ، جنگل ، دریا ی شمال و مناظر کاملا بکر
و دیدنی را تجربه

کنید به ما بپیوندید.

برای اولین بار این امکان را برای آن دسته از
عزیزانی که قصد سفر به نمک آبرود ویا کلاردشت
با هلی کوپتر

دارند را فراهم کرده ایم .

سفری کاملا مهیج ، با شکوه ، زیبا و به یاد
ماندنی

برای کسب اطلاعات بیشتر و همچنین دیگر
فعالیتهای ما از وبلاگ www.unwtoir.blogfa.com دیدن
کنید.