۱۳۸۷ اسفند ۹, جمعه

یک عکس ، یک خطر !

 


چرا عکس می گیری ؟



؟!؟!؟


چند نفری دورش جمع شده بودند ، آفتاب هم تماشا می کرد انگار . نگاهی کردم و رد شدم ، اما نمی دانم چرا بی اختیار دیدم دستم رفت به دوربین و آماده اش کردم برای عکاس . . . کادر بستم و خواستم عکس بگیرم .


چشمهایش را باز کرد و با صدایی که گویی بیشترین صدایش بود ، گفت : چیه داداش ؟ نگیر ! واسه چی می گیری ؟! عکس را گرفتم و دوربین گذاشتم تو کیف و رفتم .


همین ...


پی نوشت و توضیح : من از انداختن این عکس و قرار دادن آن در وبلاگم هیچ منظور خاصی ندارم و فقط می خوام اعتیاد را به عنوان یک خطر جاری در اجتماع گوشزد کنم .


پی نوشت ۲: عکس عوض شد . اگرچه تمام گفتنی های عکس در نگاه این مرد جوان بود .

۷ نظر:

رهگذر گفت...

سلام. البته در این که نیت شما خیر بوده شکی نیست! اما یه نکته: شما فکر کنید که یه بیمار که یه بیماری نادر داره و تابلوی بالینی اون می تونه برای هزاران دانشجوی علوم پزشکی مفید باشه... با همه اینها اخلاق حکم می کنه که به عنوان یه رویه رایج در مراکز درمانی ابتدا از بیمار رضایت گرفته شود و بعد هم چهره بیمار حذف شود تا امکان شناسایی نباشد. حتی اگر ضایعه در صورت باشد باید روی چشمهای بیمار تیره شود! اینها رو گفتم که بگم من نمی دونم آیا پروتکل های اخلاقی برای هدایت و رعایت اخلاق در دنیای مجازی وجود دارد یا خیر! اما به نظرم اگر نیست ما ملزم به رعایت اخلاق هستیم! شما فکر کنید که این فرد بخواد به زندگی عادی برگرده ... بخواد از این وضع خارج شه و افرادی عکس اونو ببیننند و اونو بشناسند....
به نظرم حداقل روی چشم هاشو بپوشونید!

اکرم گفت...

سلام
کار شما وقتی قابل تحسین بود که با اجازه قبلی از اون اقا عکس میگرفتی و ازش علت اعتیادش رو میپرسیدی و در وبت قرار میدادی نه این طوری که با ابروی این ادم بازی کنی کارت اصلا درست نبود و حالا هم بهتره عکس رو برداری و یک مطلب بهتر در مورد اعتیاد در وبت قرار بدی این طوری در مورد این بیماری کشنده اطلاع رسانی درستی انجام دادی

شانای گفت...

معتاد هم یک انسان است با حقوقی برابر با همه انسانها او تنها بیمار است و به کمک ما نیاز دارد.کار درستی نکردید که بدون رضایتش ازش عکس گرفتید.براتون متاسفم.

نیمکت گفت...

ما که در این خطر غرق شدیم !

خودت می دونی گفت...

پسرکم وقتی (...) نداری یه کاری رو بکنی خب نکن! آدم یا عکس نمی گیره یا وقتی یه کاری کرد پاش وای میسه

نایت اسکین (رضا ماهوری) گفت...

سلام بهنام جان
نظر خصوصی براتون نوشتم

موفق باشید

مارون گفت...

من می خواستم عکستو بگیرم و همراه با همچین پستی تو وبلاگم بگذارم.