۱۳۸۷ بهمن ۱۹, شنبه

 


لطفاً عدالت را معنی کنید!


 


معاونت دانشجویی و دانشجوی دختر دانشگاه زنجان


هر دو به سی ضربه شلاق محکوم شدند


 


زنجان و دانشگاه زنجان از ماه خرداد سال 1387 به موضوعی حساس برای دانشجویان و دانشگاهیان و حتی برخی مسئولان سیاسی – امنیتی ایران مبدل شد که شاید به این زودی ها از خاطره ها پاک نشود .


اتفاقی که در زنجان رخ داد در ابتدا برای بسیاری از مخاطبان و کسانی که شنونده خبر بودند غیر قابل باور بود ، اما پیگیری ها نشان داد خبر صحت دارد . خبر مربوط بود به پیشنهاد غیر اخلاقی – بخوانید کثیف - معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان به یکی از دانشجویان دختر این دانشگاه و قصد این مسئول دانشگاه که از بد روزگار مدرک دکتری هم داشت برای تجاوز به یکی از دختران دانشجو .



تجمع دانشجویان


اصل خبر را اینجا بخوانید


این موضوع با هوشیاری این دختر دانشجو و کمک همکلاسی های وی فاش شد و آنها توانستند پرده از این قصد غیر اخلاقی – باز هم بخوانید کثیف – بردارند، که البته این موضوع واکنش های بسیاری در دانشگاه از جمله تحصن دانشجویان را به همراه داشت تا آنجا که حسن مددی ، معاونت دانشجویی دانشگاه زنجان از کار برکنار شد. اما همان زمان نیز واکنش برخی مسئولان و به خصوص وزیر محترم علوم جالب توجه بود و خبر از اتفاقی عجیب در پی را می داد . وزیر علوم در پاسخ به خبرنگارانی که در باره اتفاقات زنجان سوال کرده بودند گفت : هیچ چیز معلوم نیست و هنوز اتهام مطرح شده ثابت نشده است. جالب اینجا بود که ایشان انتشار فيلم حوادث اين دانشگاه را غير اخلاقي دانسته بود.


جناب وزیر همچنین با غير شرعي و خلاف اخلاق خواندن فیلم برداری ار این حادثه فرموده بودند که آنچه در فيلم نشان داده شد تنها دختري بود که به دفتر مراجعه کرده و در آنجا روسري بر سر نداشت اما اينکه متاسفانه عده اي بخواهند با اهداف سياسي از اين تصاوير سو» استفاده کنند کاري غير صحيح است.


وي همچنين در پاسخ به سوال خبرنگاري که پرسيد قصد نداريد درباره حوادث دانشگاه زنجان عذرخواهي کنيد، سکوت کرد  وگفت : مشکلات و مسایل اخیر دانشگاه زنجان جنگ روانی دشمن علیه کشور بود.


این موضع گیری وزیر علوم درباره حادثه ای که حتی صحبت کردن درباره آن برای بسیاری شرم آور است ، همان موقع نشان داد که باید منتظر اتفاقات جالبی باشیم . همان زمان هم دادگستری زنجان دستور دستگیری دختر دانشجو و عوامل فیلم برداری را صادر کرد تا ثابت کند ، آنطور که ادعا می شود هم از عدالت خبری نیست .



حسن مددی (معاون دانشجویی دانشگاه زنجان)


اما امروز (شنبه) و بعد از گذشت حدود 8 ماه از این اتفاق دادگستری استان زنجان برای متهمان دانشگاه زنجان حکمی صادر کرده که مهر تائیدی است عدالت محوری دستگاه قضایی و حتی . . .


به گفته رئيس دادگستري استان زنجان معاون وقت دانشگاه زنجان به سی ضربه شلاق تعزيري و سی ضربه شلاق تعليقي محکوم شد و جالب این که دختر دانشجو نيز به سی ضربه شلاق تعزيري محکوم شده است . حال چرا ؟ سوالی است که دستگاه قضایی باید به آن پاسخ دهد .


جمال انصاري همچنین گفته است حکم تبعید معاون وقت دانشگاه زنجان نیز در دادگاه تجديدنظر لغو شده است ، یعنی جناب آقای دکتر مددی می توانند در شهر و حتی در دانشگاه حضور داشته باشند ، بدون اندکی احساس شرم .


رئيس دادگستري زنجان همچنين درباره بخش دوم پرونده دانشگاه زنجان که مربوط به همکلاسیان دانشجوی دختر ایت هم این چنین گفته است که : ‌براي هشت نفر از افرادي که در تشکيل تجمع، اعتصاب و بر هم زدن آرامش دانشگاه دخالت داشتند، کيفرخواست آنها صادر و پرونده به دادگاه انقلاب زنجان ارجاع شده است.انصاري افزود: نخست هفت نفر از هشت نفر بازداشت شدند که پس از طي مراحل مقدماتي براي آنها وثيقه مناسب صادر شد که همگي آنها پس از توديع وثيقه آزاد شدند.وي ادامه داد:‌متهم هشتم اين پرونده از ديد ما مجهول المکان است و هنوز نتوانسته‌‏ايم به آن شخص دسترسي پيدا کنيم.


این که چرا همان حکمی که برای معاونت دانشجویی دانشگاه در نظر گرفته شده برای دانشجوی بی نوا هم در نظر گرفته شده و این که دخالت دادن آن هشت دانشجو در این دادگاه به چه منظوری بوده سوالاتی هستند که اگر چه هرکدام از ما پاسخی روشن و محکم برای آن داریم ، اما بهتر است مسئولان قوه قضاییه ، مسئولان محترم دانشگاه و وزیر محترم علوم پاسخگوی آن باشند .


اما آنچه پیداست معنی و مفهوم عدالت و عدالت محوری چیزی غیر این احکام و تصمیمات است .


در این باره بخوانید 

۳ نظر:

نایت اسکین گفت...

سلام دوست عزیز
پاسخ نظرتون رو خصوصی نوشتم
موفق باشید

نیمکت گفت...

سلام.
کاش خبرهارو با منبع ذکر کنید...
اینجوری محکم تر قابل نقل در محافل میشه.
...
از این جریان خبر هم متاسفم.
چیزی دیگه ای نمی تونم بگم.
چون چیزی حل نمیشه.

نیمکت گفت...

سلام.
حقیقتش من اوایل که میخواستم طرحامو دیجیتال ارائه بدم برخورد خیلی ساده ای باهاشون داشتم
رنگ آمیزیه خیلی ساده!
ولی کم کم نوع برخوردم عوض شد.
درست مثل برخوردی که رو بوم با رنگ روغن داشتم سعی کردم همین برخوردو
( چقدر برخورد شد! ببخشید) با ابزار مداد یا قلم فتوشاپ داشته باشم.
مثلا در بعضی موارد اپسیتی قلممو کم میکردم و با لایه لایه رنگ گذاشتن حالت کار با آبرنگ و تجربه میکردم.

نمیدونم. آخه منم برخوردم با ابزارهای فتوشاپ شخصی و تجربیه شما سئوال کنید من اگه چیزی بلد باشم خوشحال میشم در اختیارتون بذارم.

موفق باشید.