۱۳۸۷ آذر ۸, جمعه

فوتبال فراموش نشدنی!

فوتبال فراموش نشدنی!



این چند روزه اینقدر از این فوتبال – که بعضی وقتا آدم دوست داره بگه لعنتی – خبر های عجیب و باور نکردنی می شنویم که شاید تنها راه فرار از این اخبار خاموش کردن تلویزیون و رادیو باشه . حتی این خیر آخر درباره قطبی و رفتنش بدون هیچ اطلاعی از پرسپولیس و ایران . قطبی که زمانی معروف بود با حرفه ای ترین مربی حاضر در لیگ نیمه حرفه ای ایران ، با رفتنش از پرسپولیس نشان داد که خیلی هم نباید به حرفه ای بودن ایرانی ها دل خوش کرد .



به هرحال و با تمام این حرف و حدیث ها نمی شود 8 آذر را جدا از فوتبال ایرانی دانست . روزی که به قول یک خبرنگار فرانسوی کره زمین برای چند لحظه سبک تر شد . آن هم به خاطر برد ایران در بازی با استرالیا و رفتن ایران به جام جهانی بعد از 20 سال . ایرانی ها همه با هم از جا پریدند .


مطمئنم اونایی که حتی از فوتبال متنفر هستند این بازی را دیدند و خاطره آن روز فراموش نشدنی ایران را به یاد دارند. مردم خوشحال و خیابان های شلوغ و صدای بوق ماشین ها ...


8 آذر 1376 ، خداداد عزیزی ، کریم باقری ، بوسنیچ (دروازه بان خوش تیپ استرالیا) ، ویرا ( مربی برزیلی ایران و تصویری از او که بعد از گل ایران سیگاری که به زمین انداخته بود را برداشت و شروع کرد به کشیدن ) ، خنده های عابدزاده در بدترین شرایط روحی تیم و فریاد های جواد خیابانی و . . . تصویر هایی هستند که با فوتبال ایران گره خورده اند .


نکته : 8 آذر دومین روز سال 1376 بود که مردم خیلی خوشحال بودند . روز اول دوم خرداد بود . روزی که خاتمی رییس جمهور شد .

۱ نظر:

زهرا باقري شاد گفت...

باز هم فوتبال؟ شما هميشه با اين فوتبال دوستي منو متعجب مي كني...