۱۳۸۸ مرداد ۲۵, یکشنبه

باز هم رگ های گردن مهدی کوچک زاده ...

 


آقای کوچک زاده ،‌مجلس «‌خانه ملت» است نه چاله میدان!


 



مهدی کروبی دبیرکل اعتماد ملی که با موضع گیری هایش در سال های اخیر نشان داده که به خاطر مقام ، پست و یا ترس سکوت نمی کند ، چند روز پیش نامه ای منتشر کرد که در آن به برخی رفتارهای وحشیگرایانه ماموران زندان با زندانی ها اشاره شده است. این نامه اگرچه همان مواردی بود که مردم از بازداشت شدگان شنیده بودند و می دانستند ، اما گویا رسانه ای کردن این موضوعات برای رسیدگی بهتر به آن موجبات عصبانیت برخی تندروهای اصولگرارا به دنبال داشت.


رفتارهای مهدی کروبی در سال های اخیر نشان داده که او بیش از بسیاری از آنهایی که ادعای طرفداری از نظام را دارند ، در اندیشه جایگاه والای نظام اسلامی است و می توان نامه اخیر وی به هاشمی رفسنجانی را در همین چارچوب دانست . اما موضوع اصلی اتفاقات و واکنش هایی است که بعد از انتشار نامه کروبی رخ داد. برخی از آقایان که باز با نظری مخالف خود برخورده اند ، از انتشار این نامه و بیان برخی از حقایق که در هزارتوی بازداشتگاه های مخوفشان حبس شده بود عصبانی شده اند چشم بسته و دهان باز کرده اند و بدون تامل و تفکر در باب مخالفت همراه با توهین و تهدید سخن می گویند!


وقتی جناب آقای لاریجانی بعد از تحقیقات برق آسای خود در مجلس شورای اسلامی آنچه در نامه کروبی آمده بود را کذب خواند ،‌اگرچه نشان داد که یک رییس مجلس هم می تواند رفتار عجولانه داشته باشد و تنها ادعا کند، اما نیمه پر لیوان اظهارات لاریجانی این بود که این موضوع را در خانه ملت بیان کرد تا بطور علنی به آن رسیدگی شود و مردم نیز در جریان این رسیدگی ها قرار بگیرند ،‌اگرچه این موضوعی دور از ذهن است. اما موضوع مهم تر از اظهارات لاریجانی واکنش مهدی کوچک بود که به ناروا نام نماینده مردم در مجلس را برخود گذاشته است .


چنانکه خبرگزاری های گزارش داده اند ،‌بعد از اظهارات علی لاریجانی  درباره نامه کروبی ،‌ مهدی کوچک زاده از این که لاریجانی موضوع نامه کروبی را در مجلس مطرح کرده عصبانی شده و گفته که «یک آقایی که دوستانش هم قبولش ندارند و رفقای خودش هم به او اعتماد نمی کنند- مهدی کروبی- بارها در روزنامه اش مطالب کذبی نوشته است.»  


این به اصطلاح نماینده مجلس که از بد روزگار عضو فراکسیون اصولگرایان نیر هست ، در ادامه داد و بیدادهایش گفت که «واقعا کسی که رفقای خودش هم قبولش ندارند آیا وی شخصیتی است که وقتی یک نامه ای می نویسد شما در مجلس مطرحش کنید».


وی که سابقه درخشانی در بلند کردن بی جهت صدایش در خانه ملت دارد سخنان بی پایه و اساس خود را چنین ادامه داد که « اینها دارند کاری می کنند که واقعا جای قاضی و متهم عوض شده است، آیا اینها شخصیت های ارزنده ای هستند آیا اینها مصداق نخبگانی که آقا فرمود سقوط کردند نیستند؟ اینها که با شهرام جزایری سر و سر داشتند... » .


در این هنگام صدای مخالفان با اظهارات کوچک زاده بلند شد که از جمله این معترضان حجت الاسلام ذوالقدر نماینده بندر عباس بود. کوچک زاده که اصولاً به مخالفت و انتقاد اعتقاد ندارد این بار بی ادبانه تر خطاب به نماینده معترض گفت که " بنشین آقا سرجات"، " صحبت نکن".


نماینده تهران در مجلس خطاب به لاریجانی ادامه داد : از شما خواهش می کنم کسانی که رفقای خودش هم قبولش نداند شما به آنها بها ندهید. لاریجانی در پاسخ به تذکر کوچک زاده گفت: با توجه به فضای مجلس و افکار عمومی، اقتضاء می کند با ادب و متانت نسبت به همه شخصیت ها و افراد صحبت شود ثانیا اگر کسی مطلبی مطرح کرد از اول گارد گرفته نشود. وی ادامه داد: مطلب رسیدگی و نتیجه آن گزارش شد حال مطالب حاشیه ای دارید به متن مجلس نکشید. رئیس مجلس تصریح کرد: این مطالب در رسانه ها بازتاب داشت و لازم دیدیم رسیدگی شود و افکار عمومی روشن شود.


محمدرضا خباز عضو فراکسیون اقلیت مجلس در واکنش به تذکر مهدی کوچک زاده که بر علیه مهدی کروبی سخن گفته بود خواهش کرد تا افراد کوچک زاده به بزرگان زادگان توهین نکنند. این جمله محمدرضا خباز احسنت تعداد زیادی از نمایندگان را به دنبال داشت.


درباره اظهارات مهدی کوچک زاده باید به این نکته توجه کرد که شرایط کنونی کشور که متاسفانه نتیجه بی تدبیری برخی افراد است که تنها گویش باتومی را می دانند ، دلیلی شده تا برخی از آقایان که نام اصولگرارا برخود برگزیده اند و با این نام به مجلس راه یافته اند ، گمان کنند که مجلس شورای اسلامی نه خانه ملت که جزئی از دارایی های شخصی ایشان است که هر کاری که دوست دارند انجام می دهند و به هر کسی که خوششان نمی آید تند ترین توهین ها را می کنند.


موضوع اینجاست که آقای کوچک زاده نمی دانند که برای چه منظوری به مجلس راه یافته اند و قرار است در خانه ملت از حق چه کسانی دفاع کنند . البته احتمالاً لابی های ایشان برای رسیدن به مقام های دولتی این اجازه را به ایشان نمی دهد تا به وظیفه اصلی خود در مجلس عمل کنند. متاسفانه مهدی کوچک زاده و برخی همقطارانش در خانه ملت ،‌بدون توجه به حق ملت به دنبال رسیدن به اهداف شخصی خود هستند و دیده ایم که تا کنون چگونه سنگ برخی افراد مشخص را به سینه کوبانده اند تا شاید خرده مقامی به دست بیاوند و ...


لازم است به آقای کوچک زاده و امثال ایشان در مجلس که تنها به فکر منافع شخصی و حزبی شان هستند تذکر داده شود که در آن مکان مقدس باید به مطالبات مردم رسیدگی شود که بدون شک نامه کروبی نیز یکی از این مطالبات است. کروبی به عنوان یکی از کارگزاران کارکشته این نظام موضوعی را مطرح کرد که روزهای زیادی بود که مردم دهان به دهان شمونده آن بودند و می خواستند بدانند که اصل موضوع چیست و گناهکار کیست؟ اگرچه این انتظار که مشخص شود گناهکار واقعی کیست ،‌انتظاری خنده دار و دور از ذهن است ، اما طرح این موضوع در مجلس بدون شک می تواند التیامی باشد بر بی اعتمادی گسترده این روزهای مردم نسبت به دولت. حال اینکه چرا آقای کوچک زاده نمی خواهند چنین مسائلی که خواسته مردم است در مجلس مطرح شود ،‌دقیقاً مشخص نیست . البته حدس هایی هم می توان زد که از این هراس دارند که وقت برای مانور دادن و جا کردن خود در دولت کم بیاورند.



سر زدن این چنین حرکات غیر قابل توجیه و داد و بیدادها البته از مهدی کوچک زاده دور از ذهن نبود ،‌چه آنکه او که در دومین دور انتخابات مجلس هشتم و تنها با 309 هزار رای پا در خانه ملت گذاشته بود ،‌در زمان بررسی اعتبارنامه ها و با زیر سوال رفتن تائید اعتبار نامه اش سابقه چنین داد و بی داد هایی را در کارنامه خود حک کرده بود و هنوز عکس هایی از روی برافروخته و رگ های بیرون زده در راه رسیدن به قدرت در آرشیو خبرزگرای ها و روزنامه ها و اتفاقاً‌ همین وبلاگ وجود دارد.


حال بهترین توصیه به مهدی کوچک زاده این است که بیش از سخن گفتن ، سکوت اختیار کند تا مجلس به کاراصلی خود ،‌یعنی دفاع از حقوق دولت بپردازد .

هیچ نظری موجود نیست: